Приемайки квадратен формат за това произведение, Шиле оспорва традиционното понятие за перспектива в пейзажната картина с преден план и фон. Вместо това, той превръща платното в композиция от ясно очертани форми с малко или никакво позоваване на перспективата. Това той дължи на Густав Климт, негов приятел и съвременник, който е използвал квадратния формат за своите пейзажи от последните години на ХIХ век, около същото време, когато Клод Моне започва да използва квадратно платно за своите водни лилии. Въртящата, сплескана и изрязана перспектива на картината и смелата употреба на ярки петна от чист цвят са оригинална реорганизация на формата в рамките на котела на европейската авангардна живопис.
През лятото на предходната година Шиле и моделът и негова любовница Уоли Нойзил се установяват в Нюленгбах, търсейки вдъхновение, но бохемският начин на живот на Шиле скандализира консервативните му съседи. Двойката се озовала в несигурно положение, когато дъщеря на военноморски офицер ги помолила за помощ, за да избяга, и въпреки че те върнали момичето на родителите й, художникът бил арестуван и съден. Травмиращото преживяване и особената загуба на свобода, имат значителен ефект върху живота и работата на Шиле. Разпръсквайки се в открито море, лодката в тази картина може да се разглежда като мощен символ на състоянието на съзнанието на художника.
Първият собственик на картината е Хайнрих Бьолер, от семейство на известни покровители на изкуствата, който се запознава с Шиле през 1914 г. Бьолер снабдява Шиле с бои, платна и модели и да става посветен колекционер на работата му.
Хелена Нюман, ръководител на отдел „Импресионисти и модерно изкуство“ в Сотбис, заяви: „След изключителната серия от изложби по целия свят, отбелязващи стогодишнината от смъртта на Егон Шиле, ние сме развълнувани да представим едно произведение, което седи наред неговите градски пейзажи и портрети като поразително съвременен образ. "Германското и австрийското изкуство отново са в светлината на прожекторите, като колекционери потвърждават интереса си към редки и силни експресионистични картини, както станахме свидетели на нашия търг в Ню Йорк през ноември, не само с пейзажа на Шиле, който се продаде два пъти над първоначалната си оценка от $ 24.6 милиона, но също така и с нови рекорд за Оскар Кокошка, Лудвиг Мейднер и изключителна цена за масло от Ернст Лудвиг Кирхнер“.
Sotheby's обяви акцентите от вечерния търг на картини на стари майстори и картини от 19-ти век
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Добавете коментар