Базирана на голямата изложба „Christian Dior: Couturier du Rêve“, организирана от „Musée des Arts Décoratifs“, Париж, изложбата е преосмислена в музея V&A. Съвсем нова секция, изследва очарованието на дизайнера от британската култура. Диор се възхищава на величието на големите къщи и градини на Великобритания, както и на проектираните във Великобритания океански лайнери, включително “Кралица Мери“. Освен това, той има предпочитания към костюмите на Savile Row. Първото му британско модно ревю се провежда в хотел Савой в Лондон, а през 1952 г. основава Christian Dior London.
Изложбата изследва творческите контакти на Dior с британските производители, включително Dents (ръкавици), Rayne (обувки) Lyle & Scott (трикотаж) и Mitchel Maer (бижута). Тя също така се фокусира върху най-забележителните му ранни британски клиенти - от авторката Нанси Митфорд до балетната танцьорка Марго Фонтейн. Акцент ще бъде роклята на Диор, носена от принцеса Маргарет за 21-ия и рожден ден, щедро заета от Лондонския музей след консервационни работи. Изложбата представя и впечатляващите модни ревюта на Диор, в най-луксозните британски домове, включително двореца Бленхайм през 1954 г., от които няколко мостри са вече в колекцията на V & A.
Извадени от обширните архиви на Диор, изложбата представя над 500 обекта, с над 200 редки дрехи Haute Couture, показани заедно с аксесоари, модна фотография, филм, винтидж парфюми, оригинален грим, илюстрации, списания и лични вещи на Кристиян Диор. Тя също така демонстрира акценти от колекциите на Couture от световна величина на V & A, включително емблематичния бар костюм, подарен на музея от Диор през 1960 г. с помощта на Сесил Бийтън.
Изложбата подчертава цялостната дизайн визия на Диор, включваща облекла, аксесоари и аромати. Цветята са емблематични и вдъхновяват силуети, бродерии и щампи, но също така и стартирането на Miss Dior през 1947 г., първият аромат, създаден заедно с първото ревю.
От градинарството до пътуването и декоративните изкуства от 18-ти век, изложбата разкрива източниците на вдъхновение, които определят естетиката на къща Диор. От дръзкия дизайн на Ив Сен Лоран до рационалния стил на Марк Бохан, пламенността на Джанфранко Фере, изобилието на Джон Галиано, минимализма на Раф Симонс и феминистката визия за модата на Мария Грация Чиури, изложбата показва как всеки последователен артистичен директор остава верен на визията на Диор за Haute Couture, като същевременно придава на творчеството им собствени чувства.
Ориоле Кулен, куратор по мода и текстил във V&A, заявява: „През 1947 г. Кристиян Диор промени лицето на модата с новия си поглед, който предефинира женския силует и съживи парижката модна индустрия след войната. V&A признава важния принос на Диор за проектирането на дизайн историята в началото на кариерата му като придобива неговите скици и облекла от 1950 г. нататък. Влиянието на дизайна на Кристиян Диор е всепроникващо и помогна да се определи една ера. Всеки един от артистичните директори на Къща Диор по техен собствен индивидуален начин се позовава и интерпретира собствените проекти на Диор и продължава наследството на основателя, като гарантира, че Къща Диор е начело на модата днес. Повече от седемдесет години след основаването и, изложбата на V & A отбелязва трайното влияние на Диор и разкрива връзките на Диор с Великобритания.“
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар