Около 350 активисти и художници се събраха пред музея, изразявайки гнева си срещу експозицията озаглавена „Аз съм Ашурбанипал, цар на света, цар на Асирия“. По-рано през седмицата те вече организираха своя собствена изложба в галерия P21 в централната част на Лондон, която трябва да продължи до 2 март наречена „Аз съм British Petroleum, крал на експлоатацията, крал на несправедливостта“. На демонстрацията флаш-моб против влиянието на ВР в Британския музей активистите сформираха кръг около централната ротонда, използвайки 200 метра черен плат. Той е изписан с думи и символи, които представят „връзките между спонсорството на BP, изменението на климата, откраднатите артефакти и войната в Ирак“. В него са включени и творби на кюрдския иракски художник Мариван Джалал.
Един от организаторите на протеста Матина Хиваизи заявява: „Като кюрд мога наистина да видя вредното влияние, което BP има върху околната среда и хората от Близкия изток. Бихме искали Британският музей да откаже спонсорството на BP и да даде възможност за изява на иракските гласове“. Според нея спонсорството на BP за изложбата е „отвратително бизнес споразумение с Британския музей, който продължава да надгражда върху своето колониално минало заедно с BP, използвайки съмнителната политика на института“.
Организаторите на протеста „BP or Not BP”, заявиха, че оспорват спонсорството на петролната компания за асирийската изложба, включваща обекти от Асирия – в днешната територия на Ирак. Участниците също така изпратиха над 200 съобщения до Британския музей, като поискаха „да прекрати връзката си с BP, да върне откраднати предмети и да преосмисли своето колониално минало“.
Роденият в Обединеното кралство иракски фото-журналист Ахмед Тувай заяви, че музеят е имал ролята да изчетка имиджа на BP в Ирак, докато самата компания се възползва от иракския петрол, за да популяризира иракските артефакти в изложба, недостъпни за гражданите на страната.
Говорител на британския музей сподели за изложбата: „Предметите от колекцията на Британския музей са събрани с пълното знание и разрешение на османското правителство през 19 век, което е дало разрешение за изнасяне на обектите. Ние имаме много добри отношения с нашите колеги в Ирак, които си сътрудничат с Държавния съвет за антики и наследство на Ирак. В отговор на войната в Ирак, ние обучаваме 50 иракски археолози в управлението на историческо наследство в кризисни ситуации чрез „иракската схема“, която е включена в изложението. "
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар