„Жените на Пикасо: от Фернанде до Жаклин“ (3 май - 22 юни) в галерия Gagosian на Медисън Авеню е в партньорство с членовете на семейството на Пикасо и ще се фокусира върху централната роля и влиянието на многото жени в живота на Пабло Пикасо.
Ричардсън, който почина на 95-годишна възраст през март тази година, е автор на многотомната биография A Life of Picasso (1991-), чийто последен том ще бъде издаден по-късно тази година. През целия си живот Ричардсън помага за организирането на шест изложби на Пикасо в галериите Гагосиан, включително изложбата през 2017 – „Пикасо: Минотаври и матадори“ в Лондон, като в същото време е и нейн куратор.
Списъкът на жените, които са вдъхновили създаването на скулптурите и картините в тази изложба са Фернанде Оливие, Олга Хохлова, Мари-Тереза Уолтър, Дора Маар, Франсоа Гило, Силвет Давид и Жаклин Рок. Маар, в разговор с Ричардсън, споменава, че когато нова жена влезе в живота на Пикасо, всичко се променя: изкуството, къщата, поезията - дори кучето.
През юни две от бившите любовници на Пикасо, Дора Маар и Олга Хохлова, също ще бъдат обект на отделни изложби в центъра Помпиду в Париж (5 юни - 29 юли) и съответно в CaixaForum в Мадрид (19 юни - 22 септември).
Връзката на Пикасо с неговите жени, като предмети, е подложена на критика след феминистките оценки на наследството му със зараждането на движението #metoo. През ноември 2018 г. художничката Мишел Хартни поставя етикет до „Мечтателя“ (1932), на Пикасо, която виси в музея на изкуствата в Ню Йорк, охулвайки художника заради психично заболяване – мизогинията (Мизогинията е омраза или презрение към жени или момичета). Хартни също критикува Пикасо за инициирането на афера с неговия модел Мари-Тереза Уолтър, когато тя е само на 17 години.
Gagosian заявяват, че тези жени не са просто "неми музи": "Фернанде и Франсоа публикуваха мемоари, Олга и Мари-Тереза съхраняват обширни архиви от снимки и писма в продължение на десетилетия. Дора дава интервюта на хора, които проучват Пикасо, а също и документира личния живот и работата му със снимки. Жените на Пикасо са от съществено значение за нашето разбиране за художника и неговото творчество, тъй като те са били инструмент за творческия му живот.“
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар