Президентът на Designtex Сюзън Лион се натъква на техните дизайни и решава да ги пресъздаде за ежедневна употреба. Свърза се с дъщерята на Щолцл - Моника Стадлер, която живее в Холандия, и семейна приятелка на Алберс в Ню Йорк, Люси Суифт Вебер, която е част от фондацията Алберс.
"Усещахме силно, че жените все още не са получили такова признание, каквото би трябвало да имат", каза Лион. "Тяхната работа е изключително важна за нашата област, но и за дизайна като цяло, и се нуждае от повече внимание."
За да пресъздаде дизайните в масови продукти, Designtex се позова на геометричните планове, които са изработени от художничките върху графична хартия, и внимателно копира използваните цветове.
"И Щолцл, и Алберс са майстори на композицията", казва Вебер, която се сприятелява с Алберс в края на живота и. "Това е абстракция, която хората не са виждали преди в декоративни продукти."
Работите, повлияни от Щолцл, се отличават с геометрични шарки с асиметрични детайли и фина употреба на цвят. Нейните сложни тъкани конструкции са картографирани от екипа на Designtex за пресъздаване на пет тъкани.
„Толкова лесно е просто да копирате формите на дизайните на Bauhaus - асиметрията и смелите дизайни - но наистина да уловите интересните качества на тъканта, е нещо което е трудно за машината - никога не може да бъде същото“, сподели дъщерята на Щолцл. „Материалите и всичко друго се е променило, изискванията са се променили.“
За модела на шахматна дъска на Щолцл, който се предлага в сиво и цветен печат с меки жълти и розови тонове, Designtex работи за да произведе тъкан полиестер, наподобяващ лен.
Геометричните черни дизайни на Албърс от 1926 и 1927 г. са превърнати в цифрово отпечатани стенни покрития. Жаккард I и II на Албърс от 1925 и 1926 г. с цветни блокове червено, синьо и жълто на неутрален фон също заживяват нов живот.
Стартирането на проекта Bauhaus тази година съвпада със 100-годишнината на училището, но Лион каза, че колекциите всъщност са възникнали случайно. „Когато започнахме това преди две години и половина, Bauhaus 100 не беше нещо за което мислехме“, каза тя.
Какво мисли продавачът на плодове, от който е закупен банана послужил за творбата продадена на търг за рекордните 5.2 милиона долара
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Добавете коментар