Анкета, проведена сред заможни хора от UBS, разкрива, че милениалите харчат повече за изкуство, използвайки интернет за това, като повечето от тях са готови да отделят големи суми за изкуство спрямо по-възрастните потребители. Освен това, милениалите осигуряват скок в приходите на артистите от женски пол.
„За поколение, което навярно никога няма да притежава автомобил, апетитът им за купуване на изкуство е окуражаващ”, посочват от UBS. Между 2016 и 2018 г. 93% от милениалите са пазарували онлайн, харчейки средно 106 930 долара, докато по-старото поколение X - между 38 и 52-годишна възраст, е похарчило средно по около половин милион долара за онлайн арт покупки, но с тази разлика, че избира този канал доста по-рядко.
Според доклада, който традиционно се съставя от културолога и икономиста д-р Клер Макендрю, през изминалата 2018 г. пазарът на изкуството e нараснал с 6% в сравнение с предходната година и достига 67,4 млрд долара. Това е вторият най-голям резултат за последните десет години. САЩ остават център на световната търговия с изкуство, а най-високите обороти се отбелязват в горния сегмент на пазара.
През 2018 г. най-много изкуство (35,9 милиарда долара) бе продадено от собственици на галерии и арт дилъри, като най-големите галерии, работещи с многомилионни произведения на изкуството, показват най-голям ръст. Малки галерии с годишен оборот под 250 хил. долара се оплакват от загуби (приходите им падат с 18%). Най-успешната стратегия за галериите остава участието в панаири.
Оборотите на аукционните къщи не нарастват толкова бързо. Те са продали за 29,1 милиарда долара, което е с 3% повече в сравнение с предходната година (тук трябва да подчертаем, че говорим за 2018 г. - в края на 2019 г. резултатите от аукционните продажби могат да бъдат значително по-лоши, това сочат резултатите от отделни аукционни къщи и отчета на Deloitte, който взема предвид данните от първата половина на текущата година).
Напоследък се обръща голямо внимание на анализа на възрастовата и половата структура на творците и купувачите на изкуство. Жените творци непрекъснато увеличават своя пазарен дял за сметка на мъжете. Според Art Basel и UBS, американските клиенти все още са над 50 годишна възраст, а в Сингапур и Хонконг са много по-активни милениалите (родени между 1981 и 1996). Клер Макендрю, основател на Arts Economics, заявява: „Структурата на разходите и предпочитанията на купувачите от едно поколение сега имат повече общо с връстниците им от други страни, отколкото със сънародниците им от по-старото поколение. Разбирането на мотивацията на купувачите от различни демографски сегменти ще бъде важен параметър за оценката на потенциала на търговията с изкуство в близко бъдеще. “
Резултатите от анкетата, проведена във Великобритания, Германия, Япония, Сингапур и Хонконг, предоставя информация относно влиянието на геополитическите и икономическите притеснения върху общата обстановка в света на изкуството.
Sotheby's обяви акцентите от вечерния търг на картини на стари майстори и картини от 19-ти век
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Добавете коментар