Идеята за Академичен музей на киното за пръв път се появява преди близо век, а настоящото му футуристично въплъщение е последвано от редицазакъснения.
В навечерието на водещото събитие на Академията - Оскарите - почти завършеното място бе отворено за журналисти в петък, показващо блестяща сфера, изработена от стъкло, стомана и бетон, съдържаща най-модерния театър с 1000 места.
Структурата, наподобяваща кълбо - проектирана от Ренцо Пиано сякаш плава, за да символизира „фантазията и магията на филмите“ и е свързана чрез небесни мостове с преобразуван универсален магазин, в който се намират основните галерии.
Сред 13 милиона фотографии, сценарии, костюми, реквизит и други в колекциите на Академията са рубинените чехли на Джуди Гарланд от „Магьосникът от Оз“, пелерината на Бела Лугоси от „Дракула“ от 1931 г. - и предмети свързани с Кърк Дъглас. "Ние сме близки със семейство Дъглас. Имаме артефакти, свързани с Кърк, неговата история ще бъде в музея", каза режисьорът Бил Крамер.
Дъглас, един от последните суперзвезди на златния период на киното в Холивуд и известен с ролите си в „Спартак“ и „Пътеки на славата“, почина миналата сряда на 103 години. Крамер добавя: "Когато хората умрат, това е домът, който помага да разкажат своите истории и ние сме ангажирани да го направим."
Строителството на музея по същество е завършено, като галериите и изложбите започват да се редят. Встъпителната изложба ще бъде първата по рода си американска ретроспектива на Studio Ghibli от Хаяо Миязаки от Япония, чиито анимационни шедьоври включват спечелилият Оскар "Spirited Away". В подкрепа на кампанията #OscarsSoWhite за холивудското разнообразие, тази изложба ще бъде последвана от изложба за историята на черното кино. "Искаме да разкажем пълни, разнообразни, всеобхватни истории в този музей", заяви Крамер. В отговор на критиките към тазгодишните „Оскари“, които имаха само един номиниран не бял актьор, той добави: „Ние можем само да помогнем и обещаваме да разкажем пълните истории“.
Първоначалната цел на музея за набиране на средства в размер на 388 милиона долара е изпълнена на 95%, като крайната цена на проекта все още не е публикувана на фона на слуховете за извънредни преразходи. "Всеки нов проект има обрати", каза Крамер. "Никой от тях не беше напълно неочакван."
Какво мисли продавачът на плодове, от който е закупен банана послужил за творбата продадена на търг за рекордните 5.2 милиона долара
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Добавете коментар