Светите съпруги на Албрехт Дюрер
Както вече писахме за едно от събитията в изкуството от януари 2020 г., стана известно, че на стената на катедралата "Свети Стефан" във Виена, над магазина за сувенири, под вековен слой прах са открити стенописи от началото на 16 век. Според експерти, съдейки по качеството на линиите, рисунките за фигурите на Света Екатерина и Маргарита са направени от самия Албрехт Дюрер, явно през 1510-те. Фигура на Свети Леополд е изобразена между двете женските фигури, очевидно за специалистите, правен от другата ръка. До момента се смяташе, че монументални творби на Дюрер има единствено от 1521 г. като украса на основната зала в сградата на кметството на Нюрнберг. Според някои данни неговите стенописи там са изпълнени от негови ученици. През 1630 г. тези стенописи обаче са били боядисани отгоре, а по време на Втората световна война сградата е разрушена. Така че виенското откритие е епохално. Докато историците на изкуството се занимават с по-нататъшното му изучаване, администрацията на катедралата реши да премести магазина за сувенири.
Алегориите на Рафаел
Факт беше, че във Ватиканския дворец има някои произведения на Рафаeл, които не са идентифицирани като негови от историците на изкуството. В биографията на художника, нейният автор Джорджо Вазари сочи, че някъде във ватиканските интериори Рафаел рисува две фигури, експериментирайки с маслени бои. Но кои фигури са това, никой не знаеше. Едва през 2017 г., когато реставраторите започнаха да почистват стените на залата, носеща името на император Константин, те разбраха, че персонификациите на „Справедливост и приятелство“ са рисувани с масло, за разлика от другите герои от стенописа, направени в традиционна фреска техника. Авторството се потвърди и чрез изследването на начина на жиовписвене. Алегориите, очевидно, са създадени около 1519 г., малко преди смъртта на Рафаел. Преди се смяташе, че всички стенописи в залата са нарисувани от ученици от школата на Рафаел по негови скици. Реставрационните работи в залата на Константин продължават и се счита, че ще бъдат завършени до 2022 година.
Контури на самия Микеланджело
През 1975 г. Паоло Дал Поджето, директор на Капела деи Медичи във флорентинската църква на Сан Лоренцо, случайно открива люк, водещ до тайна стая. Малък килер, където след като стените били почистени от реставратори, се оказва напълно покрит с изображения на човешки фигури, изработени от въглища и тебешир. Според директора, те са ръчно изработени от Микеланджело, автор на скулптурите в параклиса на Медичите. Някои други учени посочват, че все още е невъзможно да се установи авторството на рисунките и е възможно те да са направени от други майстори, които са работили в параклиса. Достъпът до тайната стая, е затворен за широката публика. През 2017 г. обаче на фотограф от National Geographic беше позволено да снима там. Тогава бе обявено, че Националният музей на Барджело, който управлява параклиса, търси как да направи стаята достъпна за туристите и се надява да я отвори през 2020 г. Няма скорошни новини по това обаче.
Градините на Леонардо
Фактът, че Леонардо да Винчи е рисувал в миланския замък Сфорца, както в случая с Рафаел, споменат по-горе, отдавна е известен от писмени източници. През 19 век там са открити отделни части от стенописите, над които и до момента вървят бавни реставрационни работи. Основната, базирана на съвременни научни основи реставрация започна през 2013 г. През 2018 г. властите в Милано обявиха, че разкритата монохромна стенопис има площ от около 100 квадратни метра. Тя изобразява в по-голямата си част клони от дървета, както и един вид пейзажен фон. През май 2019 г. залата най-накрая беше отворена за туристи.
Конeте на художника де Вуез
През 2018 г. строителите, декориращи бутика „Оскар де ла Рента“ в старо парижно имение на улица Маринян, направиха невероятно откритие: попадат на картина, скрита зад фалшива стена. Гигантският групов портрет, както по-късно установяват историците на изкуството, е създаден през 1674 г. от фламандския художник Арно де Вуез. Той изобразява пристигането на дипломата Маркиз де Нуантел (между другото, той е човекът обезпечил първия превод на приказките „Хиляда и една нощ“) с луксозна свита в Йерусалим. Картината е идентифицирана благодарение на гравюра от книгата за пътуването на дипломата. Защо и как обаче картината се е озовала в имение от 19 век, не е известно. Собствениците на бутика се съгласиха със собственика на къщата, където беше установено, че платното (и това е платното, а не стенописът, въпреки че заема цялата стена) ще остане в помещението за десет години, и вече реставраторите работят. Бутикът независимо от това бе открит през ноември 2019 г.
Скритият релеф на Вучетич
През 2014 г., по време на реставрацията на Централния павилион на Изложението на постиженията на народното стопанство , един от преградните панели, който е бил поставен там от 1967 г., е премахнат от една от стените. Оказа се, че там се криел скулптурен релеф „Знаменосец на мира на света, слава на съветския народ!“ от Евгений Вучетич, завършен през 1953 г. За монументалната скулптура, особено с изображение на Йосиф Сталин, годината се оказва лоша. По принцип творбата е имала късмет, че само някои от героите му са били премахнати, но въпреки това някой решава да го скрие, а не да го унищожи. През всичките тези години скулптурата, която беше известна от архивни документи, се считаше за загубена. Високият релеф обаче беше открит след реставрация през 2016 година. Без скулптурата на Сталин, която е в неизвестност и до този момент.
Какво мисли продавачът на плодове, от който е закупен банана послужил за творбата продадена на търг за рекордните 5.2 милиона долара
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Добавете коментар