Малко преди откриването на първата голяма британска изложба на Артемизия Джентилески, работилница за реставрация в Лондон представи картина, наскоро обявена за оригинал дело на художничката.
https://www.reeftiger.de/herrenuhren/mechanische-uhren.html
Платното, на което е изобразен Давид с главата на Голиат, е нарисувано въз основа на една от най-обичаните библейски истории както на Артемизия (1593 - около 1654), така и на нейния баща Орацио Джентилески (1563–1639). През 1975 г. картината е представена на търг в Сотбис като творба на Франческо Гвериери (1589–1655), един от учениците на Орацио. Но през 2018 г., когато работата отново е на търг, този път в мюнхенската аукционна къща Hampel Fine Art Auctions, тя привлече вниманието на учени и дилъри. В последния момент картината е приписана на Артемизия и продадена за 104 хиляди евро на колекционер от Великобритания, който иска да остане анонимен. Новият собственик изпраща картината в работилницата на независимия реставратор Саймън Гилеспи в Лондон - града, в който явно е нарисувана в края на 30-те години. Артемизия работи в Рим, Флоренция, Венеция и Неапол и през 1639 г. пристига в столицата на Англия, където вероятно помага на баща си да завърши серия от алегорични картини за Куинс Хаус в Гринуич (по-късно прехвърлени в Марлбороу Хаус).
Статия на Гилеспи в съавторство с Джани Папи, италиански експерт по произведенията на Караваджо и Джентилески, в която е доказано, че авторството на Давид и Голиат принадлежи на Артемизия, е публикувана в списание Burlington. Папи пише, че през 1996 г., виждайки единствената черно-бяла снимка на картината, налична по това време, той смята, че „наподобява стила на Джентилески със своята атмосфера и особено сложната поза на Давид“.
Сега, след като проучва работата в реставрационната работилница, Папи добави, че оригиналната палитра на картината, по-специално светлото небе и златната охра на Давид, открита чрез прочистване, също съответства на начина на работа на Артемизия. Сред другите подробности, показващи нейното авторство, са ръкавът на Давид, игра на светлина и сянка на лицето му и лаконичния пейзаж на заден план. Папи свързва платното със свидетелствата на историк на изкуството и политик от 18 век Хорас Уолпол, който пише, че „в колекцията на крал Чарлз I има няколко творби на Артемизия Джентилески. Най-добрият от тях е Давид с главата на Голиат. "
По време на реставрацията Гилеспи открива и едва забележим подпис „Артемизия“ на острието на меча на Давид. В технически доклад за списанието, той пише, че надписът включва и числата 16 - очевидно това е остатъкът от датирането, което вече не е възможно да се разбере напълно. Папи е сигурен, че намереният надпис „потвърждава авторството на картината“.
Картината „Давид с главата на Голиат“ ще бъде изложена в лондонската работилница на Саймън Гилеспи успоредно с изложбата „Артемизия“, която ще се проведе в Националната галерия от 4 април до 26 юли.
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Добавете коментар