Малко преди откриването на първата голяма британска изложба на Артемизия Джентилески, работилница за реставрация в Лондон представи картина, наскоро обявена за оригинал дело на художничката.
https://www.reeftiger.de/herrenuhren/mechanische-uhren.html
Платното, на което е изобразен Давид с главата на Голиат, е нарисувано въз основа на една от най-обичаните библейски истории както на Артемизия (1593 - около 1654), така и на нейния баща Орацио Джентилески (1563–1639). През 1975 г. картината е представена на търг в Сотбис като творба на Франческо Гвериери (1589–1655), един от учениците на Орацио. Но през 2018 г., когато работата отново е на търг, този път в мюнхенската аукционна къща Hampel Fine Art Auctions, тя привлече вниманието на учени и дилъри. В последния момент картината е приписана на Артемизия и продадена за 104 хиляди евро на колекционер от Великобритания, който иска да остане анонимен. Новият собственик изпраща картината в работилницата на независимия реставратор Саймън Гилеспи в Лондон - града, в който явно е нарисувана в края на 30-те години. Артемизия работи в Рим, Флоренция, Венеция и Неапол и през 1639 г. пристига в столицата на Англия, където вероятно помага на баща си да завърши серия от алегорични картини за Куинс Хаус в Гринуич (по-късно прехвърлени в Марлбороу Хаус).
Статия на Гилеспи в съавторство с Джани Папи, италиански експерт по произведенията на Караваджо и Джентилески, в която е доказано, че авторството на Давид и Голиат принадлежи на Артемизия, е публикувана в списание Burlington. Папи пише, че през 1996 г., виждайки единствената черно-бяла снимка на картината, налична по това време, той смята, че „наподобява стила на Джентилески със своята атмосфера и особено сложната поза на Давид“.
Сега, след като проучва работата в реставрационната работилница, Папи добави, че оригиналната палитра на картината, по-специално светлото небе и златната охра на Давид, открита чрез прочистване, също съответства на начина на работа на Артемизия. Сред другите подробности, показващи нейното авторство, са ръкавът на Давид, игра на светлина и сянка на лицето му и лаконичния пейзаж на заден план. Папи свързва платното със свидетелствата на историк на изкуството и политик от 18 век Хорас Уолпол, който пише, че „в колекцията на крал Чарлз I има няколко творби на Артемизия Джентилески. Най-добрият от тях е Давид с главата на Голиат. "
По време на реставрацията Гилеспи открива и едва забележим подпис „Артемизия“ на острието на меча на Давид. В технически доклад за списанието, той пише, че надписът включва и числата 16 - очевидно това е остатъкът от датирането, което вече не е възможно да се разбере напълно. Папи е сигурен, че намереният надпис „потвърждава авторството на картината“.
Картината „Давид с главата на Голиат“ ще бъде изложена в лондонската работилница на Саймън Гилеспи успоредно с изложбата „Артемизия“, която ще се проведе в Националната галерия от 4 април до 26 юли.
Съдят Ким Кардашиян за видео, в което твърди, че притежава оригинален Доналд Джъд
Наоми Кембъл чества 40 години в света на модата с изложба в музея „Виктория и Албърт“
Филм за художника Алцек Мишев открива „Master of Art“ 2024
Нарязаното "Момиче с балон" на Банкси, преименувано и редактирано - отново
Добавете коментар