Мраморната скултура, която е необичайно висока - 187 см, датира от 1-ви или 2-ри век след Христа и е купена в Рим през 1776 г. от Дъглас Хамилтън, 8-ми херцог на Хамилтън, от шотландския неокласически художник и търговец на изкуство, Гавин Хамилтън. Херцогът носи скулптурата у дома в двореца Хамилтън в Шотландия, където остава 144 години, до 1919 г.
Покупката е записана през 1776 г. от Гавин Хамилтън, който пише: „Голямата Венера, която притежавах, сега е на път за Шотландия. Херцогът на Хамилтън се влюби в нея в момента, в който я видя.“
Както казва Флорент Хайнц, ръководител на отдела за древна скулптура и произведения на изкуството на Sotheby's, докато мраморът на пръв поглед изглежда в много добро състояние, са направени значителни реставрации от 18-ти век - както е обичайно с древните мрамори. „Британските търговци на антики, като Хамилтън, през 18-ти век са работили ръка за ръка с италиански реставратори“, казва Хайнц. В случая с Афродита: „Опората до левия й крак е от 18 век – точно копие на опората, която има Афродита в Капитолийския музей в Рим. Дясната предмишница, ръката и централната част на шията са също от 18 век." Той добавя: "Главата, както знаем от писмо, написано от Гавин Хамилтън, всъщност е от друга статуя." Но такива по-късни реставрации се считат за „нормални“ в мраморите от този период.
През 1920 г. статуята на Афродита е купена чрез базираните в Лондон дилъри Spink and Son от американския политик и издателски магнат Уилям Рандолф Хърст. Тя отива в склада му в Бронкс (изобразен във филма Гражданин Кейн), но според Хайнц вероятно е била оставен в сандъка си в продължение на две десетилетия, докато не е продадена на роденият в Унгария, базиран в Ню Йорк търговец на произведения на изкуството Джоузеф Брумър. За последно мраморът се появява при продажбата на имоти на Брумър през 1949 г. в галериите Parke-Bernet, Ню Йорк.
След това статуята изчезна от полезрението на публиката в частна колекция, докато Хайнц не получи имейл от представител на Sotheby's преди шест или седем години, „с някои изображения на Афродита, питащи дали струва нещо“. Той веднага я разпознава като един от мраморите на двореца Хамилтън, но едва сега скулптурата излиза на пазара.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар