Тако Дибитс, директор на Rijksmuseum каза: „Откриването на скицата представлява пробив в това изследване. Винаги сме подозирали, че Рембранд трябва да е направил скица върху платното, преди да се заеме с тази невероятно сложна композиция, но нямахме доказателства. В момента сме в състояние да погледнем под повърхността на боята по-добре от всякога и сега имаме доказателството, което ни дава истинско разбиране за първи път как е направена картината. Очарователно е да видиш как Рембранд търси правилната композиция. Открихме произхода на „Нощна стража““.
Слоеве
Скицата съответства на нашето разбиране за спонтанния подход на Рембранд за композиране директно върху самото платно. Това откритие е възможно само защото новите технологии ни позволяват да разглеждаме слоевете боя с по-голяма специфичност от всякога и да анализираме в най-малки детайли материалите, използвани от Рембранд. Художникът нанася кафява „кварта“ земя и използва бежова боя с високо съдържание на тебешир за грубата си скица. Към днешна дата не са открити други картини на Рембранд, изготвени с този вид боя.
Петрия Ноубъл, ръководител на опазването на картините в Rijksmuseum казва: „Всеки нов детайл ни дава още един поглед върху творческия процес на Рембранд: неговата оригинална идея, неговите мисловни процеси и неговия материален и художествен избор. Всеобхватен подход като този би бил невъзможен дори преди няколко години, което означава, че Operation Night Watch поставя нов стандарт за изучаване на живописта. Всички тези открития сега ни карат да погледнем на другите картини на Рембранд с други очи – вече знаем какво трябва да търсим.“
Композиционни промени: пера, копия и мечове
Рембранд трябва да е прекарал доста време в търсене на идеалната композиция за тази голяма картина. Предишни проучвания на „Нощна стража“вече разкриха десетки пентименти или модификации, направени от самия художник. Сега, използвайки най-новите технологии, учените откриха още повече промени. Можем да видим например, че Рембранд първоначално е рисувал пера за шлема на милиционера Клаес ван Круйсберген, но по-късно ги покрива. Художникът коригира и позицията на крака на друга фигура – многото сканирания разкриха, че кракът първоначално е бил в различна позиция на по-ранен етап. Има и индикации за наличието на допълнителен меч между капитана и лейтенанта и стана ясно, че Рембранд първоначално е посочил, че има по-голям брой копия, стърчащи над ротата.
Освен че предоставя разбиране на методите на работа на Рембранд, това подробно изследване на „Нощна стража“ хвърли голяма светлина върху състоянието на картината. В много области боята все още е в отлично състояние, като пример е богато украсеното палто на Вилем ван Руйтенберч. Други области обаче са в лошо състояние, отчасти в резултат на многото третирания, които „Нощна стража“ е претърпяла от 17-ти век – повече от вероятно е, например, премахването на лак в миналото да е довело до разтварянето на боя на някои места.
Обединяването на силите с експерти от AkzoNobel, основният партньор на Operation Night Watch, направи възможно разгадаването на мистерии като тези около прочутата техника импасто на Рембранд. Impasto включва нанасяне на плътна боя върху платното за постигане на поразителна триизмерна структура, която отразява светлината по уникален начин. „Успяхме за първи път да възпроизвеждаме импасто боята на Рембранд чрез систематично тестване на вариации на формулите на боята, използвайки съставките, които са били на разположение на Рембранд, като бяло олово, ленено масло и яйчен белтък.“ споделят от организацията.
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Добавете коментар