За първи път от 15 години известната, но и противоречива награда Търнър се завръща в Ливърпул, където от 20 октомври 2022 г. до 19 март 2023 г. ще се проведе изложба с творбите на четиримата избрани художници. Окончателният резултат ще бъде обявен през декември тази година.
Работата на Хедър Филипсън (р.1978) включва, както Тейт заявява в съобщение за пресата, „сблъсъци на изключително различни материали, медии и жестове в това, което тя нарича „квантови мисловни експерименти““. По отношение на Ингрид Полард (р. 1953 г.), Тейт отбелязват, че нейната мултидисциплинарна работа „поставя под въпрос връзката ни с естествения свят и идеи като националност, раса и сексуалност“. Вероника Райън (р.1956) беше похвалена за нейното изследване на „екологията, историята и дислокацията, както и психологическото въздействие на пандемията“. По отношение на Син Уай Кин (р. 1991), Тейт отбелязва, че художникът „фантазира чрез разказване на истории чрез пърформанс, движещи се изображения, писане и графика“.
„Журито обиколи цялата страна, като се възползва от облекчаването на блокирането, за да се наслади на експлозията на креативността, която се появи в резултат от пандемията“, каза Хелън Лег, директор на Tate Liverpool и съпредседател на журито на наградата Търнър. „Резултатът е разнообразна група художници, всеки с уникална визия, които впечатлиха съдиите с интензивността на своите презентации, като същевременно се занимават с важни проблеми, пред които е изправено нашето общество днес.”
Алекс Фаркухарсън, директор на Tate Britain и съпредседател на журито на наградата, подчерта, че изкуството „достави така необходимото удоволствие и бягство през изминалата година, но също така ни помогна да се свържем отново един с друг и със света около нас , както практиките на четиримата избрани артисти по различен начин илюстрират.”
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Последната творба на Банкси от серията му с животни се появи в лондонския зоопарк
Погледът на един художник към капитализма превръща венециански дворец в заложна къща
Добавете коментар