Считан, наред с Дюрер, Холбайн, Алтдорфер и Грюневалд, за един от големите майстори на ренесансовата живопис в Германия, Лукас Кранах Стари (1472-1553) е изключително плодовит художник, отчасти благодарение на сътрудничеството си с неговата работилница във Витенберг, член на която е синът му Лукас Кранах Младши.
Приятел на Лутер, Кранах се движи умело между религиозна живопис, митологични композиции с често еротичен характер и портретите, спечелвайки лоялна клиентела, но поражението на протестантите в битката при Мюлберг (1547) го принуждава да отиде в изгнание, умирайки няколко години по късно.
„Кранах Неукротимия. Ранните му години във Виена“ се фокусира върху първата фаза от кариерата на художника, който живее във Виена през първото десетилетие на 16-ти век, когато създава малка група картини в стил, доста различен от този на неговата успешна работилница във Витенберг. Според музея „Кранах, родом от Франкония, е създал най-ранните си запазени творби във Виена, вероятно пристигайки в града около 1500 г. Тези произведения се славят със своята забележителна изразителна сила – коренно различна от придворно-елегантния начин, който усвоява скоро след това, когато става придворен художник на курфюрста на Саксония. За разлика от безбройните пана, произведени в голямата му работилница във Витенберг, само шепа картини са оцелели от престоя му във Виена. Ключови произведения от този период сега се намират във Винтертур и в Музея за историята на изкуството във Виена. Заедно с други важни картини заети от други колекции, те формират ядрото на изложбата, предлагайки цялостен преглед на ранното творчество на този изключителен художник.
Изложбата идва в Музея за историята на изкуството след провеждането й във Винтертур, където бе изложена 12 юни тази година.
Белведере отбелязва 300 години Франц Антон Маулберч
Musée d’Orsay чества 150 години импресионизъм
Първата самостоятелна изложба във Великобритания на италианския дизайнер Енцо Мари се открива в Музея на дизайна
Кете Колвиц: Енергия и драма в музея Щадел
Добавете коментар