Като един от най-важните последователи на работилницата на Карачи, Гуидо Рени представлява по някакъв начин противоположната страна на своя съвременник Караваджо. Организирана в сътрудничество с музея Прадо в Мадрид, изложбата в музея Стедел показва картини, рисунки и офорти; и включва заеми от международни институции като Pinacoteca Nazionale в Болоня, Uffizi във Флоренция, J. Paul Getty Museum и LACMA в Лос Анджелис, Metropolitan Museum of Art в Ню Йорк и Лувъра в Париж.
В прессъобщение музеят обобщава фигурата на Гуидо Рени: „Презрян през деветнадесети век поради естетическите предпочитания на онази епоха, по-късно изместен от едностранчивото съсредоточаване върху неговия съперник Караваджо, Рени днес заема мястото, което заслужава. В своето време той е един от най-успешните и най-известните художници в Европа, търсен от такива видни меценати като папа Боргезе Павел V, херцогът на Мантуа и кралицата на Англия. Една съвременна биография дава представа за артистичните му дейности в Болоня и Рим, но също така и за неговата личност: тя го описва като художник, който е едновременно дълбоко религиозен и суеверен, едновременно изключително успешен и безнадеждно пристрастен към хазарта“, добавяйки, че „независимо дали темата му е била християнското небе или света на класическата митология, Гуидо Рени беше несравним в способността си да претворява красотата на божественото в живопис.“
Сред акцентите в изложбата е „Успение Богородично“ (ок. 1596-1597), масло върху мед, което музеят Städel придоби през 2014 г. от търговеца Жан-Люк Барони, който от своя страна беше придобил произведението от търга на къща Koller през 2013 г., където картината беше продадена на търг за 1,2 милиона швейцарски франка, повече от десет пъти над оценката й преди продажбата.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар