С приблизително 150 творби, изложбата изследва стилистичния език на дизайнера чрез естетическите теми, които се повтарят в неговата 65-годишна кариера. Фокусирайки се върху стилистичния речник на дизайнера, изразен чрез линии – естетически теми, които се появяват отново и отново – в модата му от 50-те години на миналия век до последната му колекция през 2019 г., изложбата ще акцентира върху уникалната методология на работа на родения в Германия дизайнер. Повечето от изложените приблизително 150 произведения ще бъдат придружени от скици на Лагерфелд, които подчертават неговия сложен творчески процес и връзките на сътрудничество с неговите премиери.
Макс Холейн, Марина Келен, френския директор на The Met, коментират: „Карл Лагерфелд беше една от най-завладяващите, плодотворни и разпознаваеми сили в модата и културата, известен както с изключителния си дизайн и неуморна творческа продукция, така и с легендарната си личност. Тази завладяваща изложба ще разкрие неговата уникална артистична практика, канейки публиката да изпита съществена част от безграничното въображение и страстта на Лагерфелд към иновациите.”
Въз основа на теорията за изкуството и естетиката, изразена от Уилям Хогарт като „линия на красотата“, изложбата е закотвена от две линии: „права линия“ и „изиваща се линия“, които очертават съответно модернистичните и историческите тенденции на Лагерфелд . Тези линии изследват различни стилистични представяния на теми, към които дизайнерът се връща отново и отново, разпространявайки се в подобна на корени конфигурация с пресичащи се моменти, или "експлозии", които илюстрират точки на сближаване. Изложбата ще завърши със „сатирична линия“, раздел, който се фокусира върху ироничните, игриви и причудливи пристрастия на Лагерфелд, изразени чрез визуални игри на думи, които отразяват остроумието на дизайнера.
Ще бъдат изложени приблизително 150 облекла, обхващащи кариерата на дизайнера като творчески директор на Chloé, Fendi, Chanel и едноименния му лейбъл Karl Lagerfeld, както и времето му в Balmain и Patou.
В първия понеделник на месец май музеят "Метрополитън" традиционно е домакин на светското събитие на годината в Ню Йорк - благотворителен бал, който тази година е посветен на покойния дизайнер Карл Лагерфелд, предаде Асошиейтед прес.
Балът се провежда от 1948 г. като възможност за набиране на средства за новосъздадения тогава Институт по костюмите към "Метрополитън". Миналата година балът събра 17,4 млн. щатски долара за Института по костюми. Тази година цената за присъствие се повиши на 300 000 щатски долара за цяла маса и 50 000 щатски долара за единичен билет.
Много от присъстващите около 400 души бяха избрали винтидж облекла от модните къщи, в които Лагерфелд е работил по време на над 60-годишната си кариера. Eлегантността обаче не беше изцяло отличителен белег на събитието. Джаред Лето беше облечен като Шупет, любимата пухкава котка на покойния дизайнер. Американският рапър Лил Нас Екс беше дегизиран изцяло като котка, покрита с кристали. Попзвездата Риана се появи последна на червения килим, обгърната в бели камелии върху сако с рокля с дълъг шлейф, а актьорът Джеръми Поуп (“Отхвърлен”) се разходи в 10-метров плащ, украсен с лика на Карл Лагерфелд. Бляскавото светско събитие отразиха всички световни информационни агенции и големи електронни медии, предаде БТА.
Как обаче би се почувствал Лагерфелд, който почина през 2019 г., с цялата тази шумотевица? Той със сигурност е изучавал история, но погледът му винаги беше насочен към бъдещето.
Лагерфелд "много вярваше в историята на модата, а сега е част от нея. Не мисля, че би имал проблем с това", предполага Мидълтън.
Други обаче не са толкова сигурни.
Керолайн Лейбар работи с Лагерфелд в продължение на 35 години, като се издига до старши вицепрезидент, отговарящ за имиджа и комуникациите на неговата марка. Дизайнерът обичаше "Метрополитън", но винаги казваше: "Аз не съм артист, аз съм моден творец", казва тя на сайта на компанията.
"Той не смяташе, че работата му принадлежи на музей. Ана Уинтур също спомена това, когато обяви темата" на бала, обяснява Лейбар.
Компании и модни брандове купуват маси и са домакини на много от очакваните гости, които тази година са около 400 гости - от света на модата, киното, музиката, театъра, спорта, технологиите и социалните медии. Те бяха помолени да бъдат облечени "в чест на Карл" от организаторката на бала - главната редакторка на списание "Вог" Ана Уинтур, близка приятелка на Лагерфелд. Тя за първи път се включи в събитието през 1995 г. и пое ръководството му през 1999 г.
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Добавете коментар