На гърба на листа има рисунки от асистента на Рафаело, Полидоро да Караваджо, които вероятно са били създадени по-късно. Доротеум заяви, че Пол Йоанидес, почетен професор по история на изкуството в университета в Кеймбридж, е одобрил атрибуцията на рисунката и тези отзад както на Рафаел, така и на Полидоро да Караваджо.
Рисунката на Рафаело е подготвително проучване за част от фреската за битката при Милвийския мост в Залата на Константин във Ватикана. Рафаело не доживява да види завършването на творбата, той умира през 1520 г., но неговият ученик Джулио Романо завършва картината. Проучването на Рафаело е особено значимо поради ролята си в един от най-амбициозните художествени проекти на 16-ти век: украсата на папските апартаменти, от които Залата на Константин е част във Ватикана.
„Композиционните и стилистичните детайли потвърждават, че това е подготвително проучване от Рафаел за прочутата фреска“, заяви Марк Макдонъл, специалист по стари майстори на Доротеум. „Има енергия, вълнение, движение и качество, които правят този лист изключителна рядкост.“
Според Доротеум, двустранната творба е била в частна колекция във Франция до 30-те години на миналия век, когато вероятно е била придобита от учения и колекционер Йохан Куирин ван Регтерен Алтена. През 1940 г. той публикува и двете рисунки в базираното в Обединеното кралство списание The Burlington Magazine, приписвайки творбите на Питър Пол Рубенс. Творбата е продадена в Кристис Париж през 2015 г.описана като италианска школа от 16 век, когато е придобита от настоящия собственик.
По-рано тази година експерти по старите майстори поставиха под съмнение картина, която наскоро беше приписана на Рафаело чрез програма за изкуствен интелект. През януари изследователски екипи от университета в Брадфорд и университета в Нотингам заявиха, че са използвали нова технология за лицево разпознаване, за да изследват de Brécy Tondo, сравнявайки лицата в произведението с тези в Сикстинската Мадона.
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Двоен портрет на Рубенс и Ван Дайк, открит 45 години след кражба
Добавете коментар