НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Art Basel 2024 - "безопасни" продажби и страхове от по-слаб пазар (14.06.2024)
Art Basel, най-големият и най-престижен панаир в света за модерни и съвременни произведения на изкуството, отвори врати за V.I.P. гости във вторник на фона на намаляващите продажби на аукционните къщи и мрачни приказки за спад на пазара. Продажбите са намалели с 22% спрямо последната майска серия от модерни и съвременни търгове на Sotheby’s, Christie’s и Phillips в Ню Йорк. Christie’s е в центъра на скандал с изтлекли данни на клиенти и намали продажбите в Лондон. Съобщава се, че Sotheby's е в процес на съкращаване на служители, за да намали разходите.

„Започва нулиране“, каза Уенди Кромуел, базиран в Ню Йорк съветник по изкуствата, в интервю пред New York Times, коментирайки предварителния преглед във вторник. „Много американски колекционери, които купуваха активно през последните 25 години, вече изчезват от пазара. Азиатският пазар се оттегли. И има общо чувство на безпокойство за света в момента“, добави тя.

Арт панаирът, който е отворен за обществеността от четвъртък до неделя, е водещото събитие на MCH Group, швейцарските собственици на панаирите Art Basel, които включват сестринските панаири в Маями, Хонг Конг и Париж. (Инвестиционната фирма Lupa Systems на Джеймс Мърдок е основен акционер.) Дилърите казаха, че тазгодишното 54-то издание на Art Basel, включващо 285 галерии от 40 страни и територии, се е възползвало от това, че съвпада с Венецианското биенале. Присъствието на новия сателитен панаир в стила на фестивала Гластънбъри - Basel Social Club във ферма в покрайнините на града също е плюс.

Въпреки че Art Basel не пуска V.I.P. предварителен преглед на данните за посещаемостта, Магнус Реш, базиран в Ню Йорк арт икономист и автор на наскоро публикуваната книга „Как да колекционираме изкуство“, каза във вторник, „Не мога да си спомня посещаемостта да е била по-висока през първия час на панаира .”

Въпреки че Кромуел и други професионалисти отбелязаха недостиг на американци на панаира, водещи колекционери като базирания в Ню Йорк Стив Коен и Доналд и Мера Рубел от Маями бяха там.

„В моето съзнание Art Basel винаги е бил златният стандарт за панаири на изкуството. Това е възможност да видим какво търговците смятат за най-добрите примери в работата на художниците, които представляват,” каза Мерил Роуз, колекционер от Бостън, на препълнения щанд на Gagosian, откъдето току-що беше купила „Lamy Ambuscade”, сива абстрактна стоманена скулптура от 2024 г. от базираната в Ню Йорк художничка Карол Бове. Подобни, но много по-големи скулптури на Бове украсяваха фасадата на музея Метрополитън през 2021 г. „Това е смело, силно и направено от жена. Толкова е елегантно“, каза Роуз за покупката си, която според търговците е била на цена между 600 000 и 800 000 долара.

Най-добрите международни търговци забележимо играха "на сигурно" на тазгодишния панаир, като предлагаха класически съвременни произведения от последните 80 години, както и по-нови произведения на утвърдени имена, като Бове. Както обикновено, тези галерии пуснаха списъци с големи продажби в края на първия ден, въпреки че те не бяха толкова дълги, колкото в предишните години. В David Zwirner голям и жизнен диптих на Джоан Мичъл „Слънчогледи“, датиращ от 1990-1991 г., беше продаден за 20 милиона долара. Pace, в сътрудничество с парижкото представителство Galerie Lelong, продаде три нови издания на монументалната скулптура от 1970 г. на Жан Дюбофе, „Banc-Salon“, за 800 000 евро, или около 860 000 долара всяко. White Cube продаде „Без заглавие 2“, абстрактна творба от мастило и полимер от 1999 г. на Джули Мехрету – в момента част от изложба в Palazzo Grassi във Венеция – за 6,7 милиона долара.

„Младите артисти са много скъпи. От вас се иска да платите 20 000 или 30 000 долара за произведение на млад автор и не знаете дали някога ще получите парите си обратно“, каза Фредерик Гордс, колекционер от Брюксел. „Поставят ви в списък с чакащи, но младите колекционери не искат повече да играят тази игра. Все повече и повече си отиват.”

Все пак колекционерите винаги са нащрек за следващото голямо име. „Март, сутрин“, енигматична, изработена по поръчка картина от 2024 г. изобразяваща младо момче върху огненочервена земя от базирания в Берлин шотландски художник Оливър Озбърн, например, привлече много внимание на щанда на галериста от Берлин и Лос Анджелис Таня Лейтън, преди да бъде продадена за 28 000 евро, или около 30 000 долара.
.
.
Джоан Мичъл „Слънчогледи“
Джоан Мичъл „Слънчогледи“
Карол Бове „Lamy Ambuscade”
Карол Бове „Lamy Ambuscade”
Оливър Озбърн „Март, сутрин“
Оливър Озбърн „Март, сутрин“
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!