НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен (20.09.2024)
Този ноември необикновената колекция на Милър ще заеме централно място като перлата в короната на седмицата на аукционите на Sotheby’s в Ню Йорк. Обхващаща шедьоври на модерното и съвременно изкуство, скулптура и икони на дизайна, тази колекция обединява най-добрите произведения от различни периоди, стилове и форми.
Отразявайки начина, по който Сидел Милър е живяла с колекцията си – където изящното изкуство и дизайнът съжителстват в перфектна хармония – приблизително 90 творби ще бъдат представени заедно във вечерни и дневни аукциони в Sotheby's Ню Йорк този ноември, като се очакват приходи от около 200 милиона долара. Продажбите ще бъдат предшествани от серия от курирани изложби в Лондон, Париж, Хонконг, Тайпе и Лос Анджелис.
Заедно, творбите говорят за вдъхващата страхопочитание сила на красотата във всичките й форми: от емблематичните Нимфеи на Моне до "експлозиятата" на Кандински; от първото изображение на жена художник на Пикасо до елегантен портрет на Матис от военновременна Франция; от необикновена творба на Ив Клайн, изпълнена когато е на върха на кариерата си; до емблематични реализации от Франсоа-Ксавие и Клод Лалан.
Историята на Милър започва в края на 50-те години на миналия век, когато Сидел Лубин сяда на стола на младия стилист и собственик на салон Арнолд Милър за час при фризьор. Очарованият Арнолд я кани на среща и когато тя пита „коя вечер“, отговорът му е просто „всичките“. Една седмица и вихрушка от срещи по-късно те вече са сгодени. Заедно те създават Ardell, представяйки миглите като професионална салонна услуга, а по-късно съосновават Matrix Essentials през 1980 г., най-иновативната компания и най-големият производител на професионални продукти за коса и красота. След смъртта на съпруга си през 90-те, Милър поема кормилото на Matrix като главен изпълнителен директор и президент, извеждайки компанията до безпрецедентен успех. Жена, чиято страст, устрем, влияние и почтеност докосват повече от седем милиона жени седмично в международен план, г-жа Милър е вдъхновение и модел за подражание за жените в бизнеса.
След като продава компанията си, тя насочва фокуса си към семейството, филантропията и колекционерството. След безброй семейни посещения на галерии, музеи и аукциони, Милър изгражда основите на изключителната колекция, в която наред с изобразителното изкуство, Милър започва да колекционира и дизайн. Нейният първоначален фокус е върху емблематичните френски мебели от осемнадесети век и европейския дизайн, особено периода на френското арт деко от 20-те и 30-те години на миналия век. Водена от безупречното си око за красота и майсторство, тя търси произведения, които улавят елегантността и изтънчеността на онази епоха. С течение на времето колекционерските интереси на Милър се разширяват, за да включват не само исторически шедьоври, но и дръзки съвременни дизайнерски произведения. Тя започва да интегрира модерен и следвоенен дизайн в колекцията си, придобивайки работи от известни дизайнери като Франсоа Ксавие и Клод Лалан и – с развитието на страстта й към декоративните изкуства и дизайна – тя проявява все по-голям интерес към произведения на нововъзникващи съвременни дизайнери, включително Робърт Гусенс, Дейвид Уайзман, Джоузеф Уолш и др. Това, което отличава Милър като колекционер, е как тя живееше с тези произведения – изящното изкуство и дизайнът не са отделни категории, а съжителстват хармонично в нейният дом и пространството, което обитава.
Поглед вътре в колекцията
Клод Моне, Нимфеи /Езерото с нимфите маслени бои върху платно, около 1914–17 г.
Много малко теми в историята на модерното изкуство са толкова известни като лилиите на Клод Моне и този изключителен образец прави своя дебют на търг. Картината бележи радикална промяна в подхода на Моне към темата, която ще бъде смятана за негов магнум опус, и предобразява възприемането на монументалните платна, съхранявани в Musée de l’Orangerie в Париж.
Пабло Пикасо, La Statuaire маслени бои върху платно, 1925 г.
La Statuaire изобразява седнала женска фигура срещу портретен бюст, поставен върху пиедестал, като двойката е разположена пред френски врати, отварящи се към балкон. Както при всички велики творби на Пикасо, нищо не е толкова просто, колкото изглежда на пръв поглед. На едно платно той обединява дивите си изследвания на сюрреалистични стилове, монументални неокласически образи и майсторските елементи на кубизма.
Уместно, търгът предлага и Tête de femme, бронз, създаден от Пикасо през 1951 г. и едва втората отливка на скулптурата, която се появява на търг за повече от 40 години (приблизително $7-10 милиона). Творбата улавя властното присъствие на млада Франсоаз Жило, вникване в нейния кипящ живот и увереност, от които Пикасо е толкова завладян.
Василий Кандински, Weisses Oval (бял овал)
масло върху платно, 1921 Оценка: $15 – 20 милиона
Последно видян на търг преди повече от петдесет години, Weisses Oval (бял овал) е тържество на доживотното очарование на Кандински от връзката между цвят и форма. Една от последните три картини, които той прави, докато живее в Русия, бележи важен момент в еволюцията на уникалния стил на художника.
Хенри Мур, Полегнала майка и дете бронз, замислен и излят през 1975–76 г. Оценка: $8 – 12 милиона
Този рядък пример показва отдадеността на Хенри Мур към неговите два най-известни мотива - майката и детето и полегналата фигура. Неговото изследване на тези универсални теми през целия му живот се корени в детските му преживявания и прецеденти в историята на изкуството от ренесансовата иконография до предколумбовата скулптура.
Ив Клайн, Relief Éponge bleu sans titre, (RE 28)
сух пигмент и синтетична смола, естествени гъби и камъчета върху панел, 1961 г
Оценка: $8 – 12 милиона
Датирана по време на върха на кариерата на Ив Клайн, тази необикновена творба капсулира философиите и духовността, които са в основата на творчеството му.
Анри Матис, Jeune fille en robe rose
маслени бои върху платно, октомври 1942 г. Оценка: $3 – 5 милиона
През 1942 г. Втората световна война заварва Матис в убежището на своя дом и студио в Ница, където той остава непоколебимо отдаден на изкуството си, за да отблъсне чувствата на безнадеждност свързани с окупацията на града.
Франсоа-Ксавие Лалан, „Troupeau d’Elephants dans les Arbres” Маса позлатен бронз и стъкло, 2001 г.
Оценка: $4 – 6 милиона
Пионер на сюрреализма и дизайна, Франсоа-Ксавие Лалан намира безкрайно вдъхновение в животинския свят. Това очарование от флората и фауната еволюира в скулптурни форми, които превръщат познатото и функционално във фантастични и вечни произведения на изкуството.
Други новини от тази категория
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Портрет на Климт бе продаден за 30 милиона евро във Виена
Творба на Лучо Фонтана може да постави рекорд на търг на Sotheby’s през май
От музея до пазара след две години: портрет на любовник на Франсис Бейкън ще бъде продаден на търг в Ню Йорк
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Портрет на Климт бе продаден за 30 милиона евро във Виена
Творба на Лучо Фонтана може да постави рекорд на търг на Sotheby’s през май
От музея до пазара след две години: портрет на любовник на Франсис Бейкън ще бъде продаден на търг в Ню Йорк
Коментари | 0 коментара
Добавете коментар
Добавете коментар
Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!