НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството (29.11.2024)
През 2012 г. холандският национален музей беше първата голяма институция, която пусна онлайн цялата си колекция, обхващаща 800 години. Сега институцията има за цел да поведе пътя с изкуствения интелект.
При представянето в сряда Тако Дибитс, генерален директор на Rijksmuseum, каза, че инструментът е особено добър за търсене и създаване на връзки в неговата колекция от 800 000 произведения на изкуството, 500 000 книги и архиви, пълни с документи.
„Rijksmusum беше първият музей, който отвори колекцията си за света“, каза той. „Искахме да дигитализираме цялата колекция, включително сканирахме "Нощна стража" в най-голямата разделителна способност досега, но имаше много повече. Rijksmuseum е катализатор за научно познание…но с 800 000 обекта онлайн търсенето беше предизвикателство. Искахме да направим артефактите по-достъпни.“
Други музеи използват AI по ограничен начин. Музеите на изкуствата в Харвард са събрали повече от 53 милиона машинно генерирани описания и етикети, които могат да се използват за търсене в почти 380 000 изображения на произведения, за да „изследват как компютърът вижда изкуството“, докато институтът Смитсониън използва AI инструменти за собствените си изследвания и вътрешни процеси.
Но Rijksmuseum вярва, че неговият проект Kunstverkenner или „изследовател на изкуството“ има огромен потенциал не само да привлече хората към посещение в реалния живот, но и към допълнително културно познание. Сайтът „art explorer“ задава въпроси (за сега само на холандски) като „какво обичаш?“ или „кой е любимият ви спомен“ и позволява на посетителите да събират и сравняват произведения или да ги закачат във виртуална галерия.
„Видяхме, че инструмент, който прави сравнения и търси взаимовръзки – нещо, което историците на изкуството винаги са смятали за тяхна област – е нещо много логично и тъй като AI е този, който учи, в бъдеще той може да отговоря на търсенето още по-добре.“
Александър Кльопинг, холандски интернет предприемач, който говори на презентацията, казва, че алгоритмите на музея се основават на споделяне на знания, а не на „странните икономически алгоритми“ на популярните видео сайтове, така че има много различен потенциал за обучение.
Освен това Дибитс не се страхува от фалшиви изображения или конкурентни сайтове. „Хората посещават уебсайтове като Rijksmuseum, търсейки реални факти. Тази колекция не принадлежи на държавата, а на всеки холандски жител и това я прави толкова необикновена."
Други новини от тази категория
Какво мисли продавачът на плодове, от който е закупен банана послужил за творбата продадена на търг за рекордните 5.2 милиона долара
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Коментари | 0 коментара
Добавете коментар
Добавете коментар
Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!