Цветната инсталация на Емануел Муро обгръща посетителите с хиляди пеперуди
Инсталацията „100 Colors Butterflies“ на Емануел Муро в изложбата „The Art of Absolue“ на Lancôme развива темата „Perpetual, Beyond Time“. 48-ата итерация в серията „100 цвята“ на Муро е произведение, което включва 40 000 ярки изкуствени пеперуди, подредени в обла форма с 10 метра височина. Присъстващите преминават през спокойна пътека от бели пеперуди, кулминираща в завладяваща експлозия от над 100 нюанса, обхващащи жълто, червено, зелено и синьо, отразявайки философията на колекцията „Absolue“ на Lancôme. Вдъхновена от яркия градски пейзаж на Токио, където авторката живее от 1996 г., дизайнерският подход на Муро – шикири, или разделяне на пространството с цветове, оформя нейната работа. Черпейки от многослойната визуализация на японския град от табели на магазини, кабели и архитектура, тя използва своята серия „100 цвята“, за да "отпразнува" богатите, често незабелязани цветове на средата, в която живеем.
В Палацо Строци, Анселм Кийфър излага падналите ангели с използването на восък, пясък, цветя и пепел
Палацо Строци във Флоренция представя „Паднали ангели“, голяма изложба на Анселм Кийфър, курирана от Артуро Галансино. Изложбата изследва темите за паметта, мита и духовността чрез диалог между творбите на Кийфър и ренесансовата архитектура на Палацо Строци. Посетителите са посрещнати от монументално ново произведение, създадено специално за двора на двореца, задавайки тона на завладяващото пътуване. Черпейки вдъхновение от библейската история за ангелите, изгонени от рая, Кийфър изследва идентичността, бунта и божествената символика чрез различни среди, включително живопис, скулптура и фотография. Материали като олово, восък, пясък и пепел се трансформират в наслоени монументални произведения, които отразяват напрежението между духовността и материалността. Процеси като електролиза и огън подчертават физическите и символични трансформации в частите.
Ес Девлин рисува 50 души, изгонени от техните родни земи, за нейната инсталация в Лондон
В разговор пред медии Ес Девлин обсъжда „Congregation“, нейната трогателна инсталация от петдесет портрета на разселени хора, организирана в църквата St Mary Le Strand в Лондон, съвпадаща с Фрийз Лондон. Създаден в сътрудничество с Обединеното кралство за UNHCR и куриран от Еков Ешун, проектът обединява изкуство, пърформас и разказване на истории, за да предизвика възприятията. Инсталацията включва портрети, нарисувани с креда и въглен върху картон, като всеки модел държи празна кутия. Когато изложбата започва, анимираните прожекции, създадени от Девлин, изпълват кутиите с лични предмети със значение, предлагайки интимен поглед към живота на хората, разселени от конфликти в страни като Афганистан, Сирия и Украйна. За Девлин „Congregation“ е метафорично събиране, което кани посетителите да се срещнат с тези хора чрез техните портрети, гласове и истории. Изживяването е обогатено от хорови изпълнения и звукови пейзажи, включващи поезия от JJ Bola и рекомпозирани Четири сезона на Вивалди от Макс Рихтер.
„Nice to see you” Гаетано Пеше в Милано
По време на Milan Design Week 2024 г. „Nice to See You“, трогателна монографична изложба на най-новите творения на Гаетано Пеше точно преди смъртта му, украси Sala Accademie и атриума на Biblioteca Ambrosiana. Част от програмата 5VIE, изложбата включва 30 предимно непоказвани произведения, изработени между 2023 и 2024 г., лично избрани от покойния архитект, дизайнер и художник заради двойствената им природа: функционален дизайн и провокиращо мисли послание. Подчертавайки произведения като „Friendship Lamp“, стола „La Grande“ и „Leaf Shelf“, творенията на Пеше приканват към по-задълбочен размисъл върху ролята на дизайна отвъд естетиката или полезността. „Дизайнът трябва да надхвърли функцията и формата, за да носи смисъл – насочен към политически, социално-икономически и лични теми“, подчертава покойният Гаетано Пеше.
Барбара Крюгер се завръща в Serpentine с първата си самостоятелна изложба в Лондон от над 20 години
Барбара Крюгер се завръща в Serpentine Galleries в Лондон с „Thinking of You. I Mean Me. I Mean You.“, нейната първа институционална самостоятелна изложба в града от над 20 години. Провеждайки се в галерия Serpentine South и извън нея, изложбата трансформира емблематичните произведения на Крюгер в потапящи видео инсталации и звукови пейзажи, изпълвайки галерията и обществени пространства, включително Outernet Arts. Тази витрина, специфична за мястото, преосмисля творби като Untitled (Пазарувам, следователно съм) (1987/2019) и Untitled (Вашето тяло е бойно поле) (1989/2019) върху масивни обгръщащи екрани и външни банери.
Вкоренени в смел графичен дизайн, творбите на Крюгер се занимават с трайни проблеми на властта, пола и капитала, докато тя разсъждава върху тяхната продължаваща актуалност. „Би било страхотно, ако работата ми стане архаична... За съжаление в момента това не е така“, заявява Крюгер.
Рентгенов анализ на картина на Гоген разкрива скрити детайли... и мъртъв бръмбар
Яйои Кусама прави премиера на Infinity Room в NGV в Мелбърн
Седмо издание на международния фестивал за дизайн МЕЛБА
СГХГ представя изложба Европа в България
Добавете коментар