Вестник "Труд" посвещава една страница за отговори на засегнатите търговци и изкуствоведи от статията на Лаврен Петров, който обяви девет картини за ментета на Лавренов.
Цитираните мнения са съкратени варианти на отговорите, вече публикувани на www.artprice.bg - от Десислава Монева, Марко Игнатович, Доротея Соколова и Ботаническата градина при БАН. В своя увод вестникът изтъква, че изложбата на www.artprice.bg е един опит да се постави интелигентно проблема с фалшификатите без да се хвърлят обиди към различни хора.
Експозицията "Фалшификати и оригинали", която предстои да бъде открита в края на септември в София разглежда фалшификата като част от историята на изкуството. Освен, че е индикатор на пазара, ментето ни дава нови знания за един автор и спомага за развиването на научната експертиза. Има фалшификати, които са шедьоври. Един от тях ,"Портрет на стар мъж във фотьойл", приписван на Рембранд и изучаван като негов в големите академии до 1960г. Картината виси в Националната галерия на Великобритания, макар вече да е ясно, че подписът на Рембранд е фалшив, а произведението е от негов съвременник епигон.
Знае се, че самият Микеланджело е правил фалшификати на антични произведения, а някои научни работници дори отиват по-далеч и твърдят, че най-известната антична скулптура, "Лаокоон" е творение на Микеланджело.
Разбира се, има и криминални фалшификати. Експозицията на artprice.bg ще покаже някои от тях. Но нейната цел е да се предизвика интереса на обществото към темата и тя да се погледне трезво.
Филм за художника Алцек Мишев открива „Master of Art“ 2024
Нарязаното "Момиче с балон" на Банкси, преименувано и редактирано - отново
Древен глинен съд е използван като кошче за боклук в музей в Иран
Изследване с AI предполага, че известна картина на Рафаело не е изцяло негово дело
Добавете коментар