На един от най-реномираните музеи за руско изкуство в САЩ, притежаващ една от най-големите колекции на руски икони извън Русия, му беше наредено незабавно да върне обратно в Русия 37-те икони, част от временната експозиция „Съкровища от Москва”, която представя икони и артефакти от музея за древноруско изкуство „Андрей Рубльов”. Музеят се намира в Клинтън, Масачузец, и е собственост на колекционера на руско изкуство - Гордън Ланктън (Gordon Lankton). Изложбата беше открита на 16-ти октомври и по план трябваше да продължи до 25-ти юли 2011г. Неочаквано за всички обаче, миналата седмица собственикът на музея, Гордън Ланктън, получава смущаващо телефонно обаждане от руското културно министерство, нареждайки му незабавно да затвори изложбата и да върне всичките 37 икони обратно в Русия до петък, 25-ти март. Като причина за искането се посочват „форсмажорни обстоятелства”.
След преговори, провели се между Гордън Ланктън, куратора на музея - Кент Ръсел, представители на руското посолство във Вашингтон, руския консул в Ню Йорк – Сергей Шумарев, и куратора на музея за древноруско изкуство „Андрей Рублов” -Оксана Смирнова, споразумение не беше постигнато. Музеят за руски икони в Клинтън отказва да върне обратно произведенията преди първоначалната дата – 25-ти юли, както и отказва да приеме изтъкната причината - „форсмажорни обстоятелства” като състоятелна. Този термин, отнасящ се единствено и само до случаи на природно бедствие или война, не може да бъде приет в този случай. „Форсмажорни” при дадените обстоятелства се отнася за всичките произведения на руско изкуство, които се намират във временни изложби в Америка. Ланктън подозира, че това е резултат от скорошното решение на съда във Вашингтон, който отсъди в полза на САЩ собственост върху 60 000 еврейски книги и документи, повечето от които се намират в момента в Русия. Руските власти обаче, отказват да върнат документите, намиращи се в момента в Ерминажа и музея „Пушкин”. При всички случаи обаче, това не е причина за „форсмажорни обстоятелства”. До този момент Гордън Ланктън отказва да върне руските икони преди първоначално обявената дата или преди да получи официална писмена заповед от руските власти за връщането на артефактите. Освен това, той е предупреден, че за в бъдеще Русия няма да отпуска каквито и да е нейни произведения в Америка, което е същността на музея в Клинтън, ако руските икони не бъдат върнати навреме. От своя страна САЩ обяви, че също ще поиска обратно всички свои отпуснати произведения, намиращи се в момента на изложби в Русия, ако случаят не бъде разрешен цивилизовано. За момента са временно прекратени всички преговори за бъдещи изложби на руското изкуство в Националната галерия във Вашингтон, музея „Гети” в Лос Анджелис, музея „Метрополитън” в Ню Йорк и музея за изкуство във Филаделфия.
Музеят на руските икони в Масачузец притежава една от най-богатите сбирки на руско изкуство извън Русия. Собственост на колекционера Гордън Ланктън – бивш директор на корпорацията „NYPRO”, в музея са вложени $ 3 млн. само за превръщането на сградата, датираща от 1830г. в музей, създаден според най-високите изискания за изолация и съхраняване на артефакти. Гордън Ланктън започва да събира своята колекция през 60-те години, като в момента тя надвишава 450 икони, датиращи от XIII век до наши дни. Временната изложба „Съкровища от Москва” представя едни от изящните примери на руското изкуство от XIV и XVв., за първи път показвани на територията на САЩ. До момента тя отчита невероятен публичен интерес, като е посещавана от 200 души на ден.
The new Rolex Daytona replica watches have a good a fresh look and it feels like they’re complementary to the older vintage models. I like how Rolex combines the new and old models and the brand has such a good flow that you won’t say that models are competing among themselves though they kind of are. This replica Rolex Daytona is the perfect example for the statement above ad the new ceramic black bezel that Rolex has been putting out for a while is making its way though onto the vintage but slightly redesigned fake Daytona watches.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар