Според куратора Филип Проджър целта е "да се разгледат пресечните точки" между четирите фотографа, включени в изложбата: Карол, Камерън, Оскар Рейландър и Клементина Хауърдън. "Понякога това е един и същ модел, понякога това е същата тема. Например, как и четиримата подхождат към децата.“, казва Проджър.
Карол, Камерън и Рейландър са фотографирали внука на поета Алфред Тенисън (поет лауреат на Обединеното кралство и един от най-популярните английски поети) - Лайонъл Тенисън. Междувременно Хауърдън, която е дъщеря на английски адмирал, снима собствените си деца. Тези, и около 15 други снимки на деца, ще бъдат показани в изложбата.
Що се отнася до обвиненията срещу Карол, чието истинско име е Чарлз Лутвидж Доджсън, Проджър твърди, че през живота на автора никога не е имало направени претенции за неправомерност спрямо деца. "Разбира се, никога няма да разберем точно как самият Карол се е чувствал по този въпрос", казва той. "Някои проучвания са направени относно историята на тези твърдения, които не са се появили до 30-те години, когато пълните произведения на Фройд са публикувани на английски език", казва Проджър. "На смъртното легло на Карол се появяват няколко млади момичета, които го възхваляват, като заявяват, че е много щедър и благ човек, който никога няма да нарани и муха.“
Проджър заяви, че изложбата повдига други въпроси за викторианското отношение към децата. "Дали мъже или жени са били привлечени да снимат деца? И как децата са били виждани във викторианския ум? Това са по-дълбоките въпроси, които изпреварват безсмислените обвинения ", казва кураторът, добавяйки, че снимките отразяват" чувството за несвързаност с невинна младост " и не "са нищо еротично".
Изложбата ще включва и снимки на шведския фотограф Рейландър. Макар и далеч по-малко известен от неговите последователи, Рейландър е описан като баща на художествената фотография и дори баща на Photoshop. „ Двата начина на живот“ (1856-1857г.) на Рейландър се състоят от 33 отделни негативи, свързани заедно по начин, който предвижда цифровата манипулация на изображенията. "Когато работата е показана за първи път в Манчестър през 1857 г., тя поляризира мненията", казва Проджър. "Някои смятат, че това е нещо нередно и измамно, също както живописта, докато други виждат в тази манипулация за нов предел във фотографията". Кралица Виктория купува три копия от снимката, като дава едно на съпруга си Алберт, като подарък за рождения му ден. Изложбата в НПГ ще бъде първата, в която епичната снимка ще бъде показана в Лондон.
Ще бъде представен и албум с фотографии на Рейландър, закупен от музея след последвала експортна забрана през 2015 г. Книгата първоначално е била продадена от Morphets auctioners в Харогейт за 82 000 паунда в чуждестранен музей, но износът и е оспорен, тъй като според британския закон в срок от шест месеца всяка британска музейна институция има възможност да събере сумата, за която е продадено произведението и така то да остане в страната. "На нас ни беше дадена възможност да купим албума и успяхме да го направим с помощта на частни дарения и The Art Fund", казва Проджър.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар