Йозеф Алберс изследва цвета в художественото му измерение. Той иска да мисли за цвета, да потърси тежестта му, да обсъди с учениците си постоянно променящата се светлина и загубата на всякаква сигурност: "Само появата му не е измамна", пише той. Алберс е влиятелен учител в Баухаус и се занимава с изкуство, което учи хората да виждат нещата отново.
След като завършва Академията за изкуство в Мюнхен, Йозеф Алберс пристига в новосъздадения Баухаус, където е учител и заместник-директор. Според него преподавателската и художествената работа са неразривно свързани. През 1933 г., когато Баухаус е затворен в резултат на натиск от страна на националсоциалистите, Алберс и неговата съпруга Анни са поканени от легендарния Черноморски колеж да се преместят в САЩ. През 1950 г. е назначен за ръководител на проектантския отдел на университета "Йейл" в Ню Хейвън. Той е смятан за най-влиятелния учител по изкуство на своето време. Неговите идеи са повлияли на хора като Джон Кейдж, Робърт Раушенберг, Доналд Джъд и Мерс Кънингам.
„Йозеф Алберс. Взаимодействието“ (16 юни - 8 октомври 2018 г.) е първата голяма изложба през последните тридесет години посветена на работата на художника. Около 130 творби - повечето от които идват от важни американски колекции и музея Йозеф Алберс - са показани в бившата резиденция на индустриалеца Круп. Фондация Алфред Круп фон Болен и Халбах, която започва своята благотворителна дейност през 1968 г., ще отбележи своята 50-та годишнина с тази експозиция. Кураторът е д-р Хайнц Лиесброк, директор на музея Йозеф Алберс Quadrat Bottrop.
Изложбата започва с времето на Алберс в Баухаус във Ваймар и Десау. Тя описва основните теми в годините му в Америка - срещата му с Мексико и поредицата "Почит към квадрата". Експозициите включват картини, графики, мебели, ежедневни статии, произведения от стъкло, фотография и скулптури. Сравнението между ренесансовите скулптури и иконите с картините на Алберс изяснява духовното измерение на неговото изкуство. Проследява се и влиянието на Алберс върху американското изкуство през 60-те години на миналия век, т.нар. минималистично изкуство.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар