Картини на стари майстори като Ян ван Ейк, Албрехт Дюрер, Рембранд ван Рейн и Жан Огюст Доминик Енгър се появяват заедно с произведения на някои от най-вълнуващите съвременни художници, които работят днес като Герхард Рихтер, Чък Клоуз и Бриджит Райли. Впечатляващата светлинна инсталация на Олафур Елиассон - Room for one color (1997) придава на изложбата подходяща атмосфера.
Със заеми от цял свят и произведения от колекцията на Националната галерия, „Монохромно“ показва свежи прозрения в използването на цвета като избор, а не като необходимост. Както кураторите обясняват: "Художници намаляват цветовата си палитра по много причини, но основно като начин да се съсредоточи вниманието на зрителя върху определен предмет, концепция или техника. Това може да бъде много освобождаващо - без сложността на работата в цвят, можете да експериментирате с форма, текстура и символично значение. "
Монохромното става все по-провокативно и разнообразно в настоящето. Като започнем с огромен портрет на художника Джоел Шапиро, чиито цветни ръчно рисувани пиксели всъщност съдържат безброй сиви нюанси; прекрасна живопис на нощното небе от Видя Келминс; Герхард Рихтер, който повтаря кадър от списание за фотография на проститутка от Хамбург и нейния приятел, който по-късно убива жената. По-късно Рихтер отново се появява с чифт сиви огледала, поставени до черния квадрат на Малевич, а сред тях – ранно произведение на Франк Стела, направено от концентрични ленти от черен емайл.
Най-накрая влизаме в помещението на Олафур Елиассон с инсталация от 1997 г., която създава един нов цвят. Шокиращата светлина насища очните ябълки и спира способността на зрителя да възприема цвета, докато се препъва из стаята той изпитва момент на зрителна свръхчувствителност.
Изложбата води посетителите през седем зали, всяка от които се занимава с различен аспект на рисуването в черно, бяло и сиво, известно също като гризайл. Може да разгледате „Свещени предмети“, „Проучвания в светлината и сянката“, „Независими картини в гризайл“, „Монохромна живопис и скулптура“, „Монохромна живопис и графика“, „Черно-бяло рисуване в епохата на фотографията“ и „Филми и абстракция“ до 18 февруари.
Директорът на Националната галерия, д-р Габриеле Филди, казва: "Артистите избират да използват черно-бялото по естетически, емоционални и понякога дори за морални причини. Историческата приемственост и разнообразието на монохромните творби от Средновековието до днес показва колко важна е темата в западното изкуство ".
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар