През май стартира 13-месечна мултидисциплинарна програма в центъра Помпиду в Брюксел, който ще се намира в бивш гараж на производителя на автомобилната компания Ситроен - сграда от 1930 г., закупена за музея от регионалните власти. В рамките на програмата ще се проведат архитектурни изложби, изложба на скулптури от метални листове, сесии в студио за аматьорско кино и пърформанси. През март тази година за прекрояването на стария гараж в културен център под името наречен Kanal-Center Pompidou е избрано архитектурното бюро NoAarchitecten (Брюксел), EM2N (Цюрих) и Sergison Bates (Лондон). Реконструкцията на стойност 140 млн. евро, ще започне тази есен и ще приключи до края на 2022 г. По време на обновяването, парижкият музей ще ръководи изложбената програма. В крайна сметка клонът на центъра Помпиду ще заема половината от площта, а останалата ще бъдат разделена между музея на архитектурата и обществени пространства.
Освен това Лавин планира преди началото на лятото да подпише окончателно споразумение за филиала в Шанхай, чието откриване е насрочено за пролетта на 2019 г. и ще се провеждат по пет или шест изложби годишно.
През април, център Помпиду сключва петгодишен меморандум и с националната петролна компания на Саудитска Арабия „Saudi Aramco“ в рамките на сътрудничеството с Центъра за световната култура на Крал Абдулазиз в Дархан. От 2013 г. френският музей участва активно в неговите изложби и филмови програми. Отношенията достигнаха до ново ниво по време на неотдавнашно посещение в Париж на престолонаследника принц Салман бин Мохамед Ал Сауд, няколко часа преди сключването на френско-саудитското съглашение за културно развитие на региона на град Ал-Ула, където център Помпиду ще курира бъдещия музей на арабската цивилизация. Благодарение на това сътрудничество се развива и колекцията на следвоенно и съвременно изкуство на Лувъра-Абу Даби.
Междувременно Лавин обръща поглед към колумбийската столица, Богота, в която вижда потенциал за културен обмен. „Новите филиали ще ни помогнат да преструктурираме колекциите си“, заявява той. „Трябва да сме в Китай, за да наблюдаваме движението на художествената общност и да придобиваме обещаващи творби, преди да попаднат на международния пазар. И това, което работи в случая с Азия, е вярно и за арабския свят и другите континенти.“ Той подчертава, че след като е преживяла три войни с Германия за по-малко от един век, Франция едва наскоро осъзна, че в музеите й не разполагат със съвременно немско изкуство.
Амбициите на Лавин повдигнаха въпроса с искането за удължаване за още пет години договорът за сътрудничество, който изтича през 2020 г., на испанския музей в Малага - първият град, направил предложение да се отвори както тогава се нарича „временен център Помпиду“.
Разширението също така помага на музея да попълни съкровищата си: в Париж постъпват около 1,5 млн. евро годишно от всеки международен клон. Голямото признание и добрата репутация са допринесли за факта, че музеят е започнал да предоставя услуги „а ла карт“, което помага да се организират изложби, да се откриват детски центрове и да се публикуват изложбени каталози без логото на център Помпиду. След две-три години предприемчивият му президент планира да започне образователни програми за специалисти.
Отваря ново „музейно изживяване“ в Лондон – с творби на Кунс, Баския и Мураками
Панагюрското златно съкровище се завръща в Панагюрище за месец
50 години по-късно, Brera Modern ще отвори врати в Милано
4 музейни изложби в Европа, които да видите това лято
Добавете коментар