От 20 март до 9 юни 2024 г. музеят Щадел посвещава цялостна изложба на Кете Колвиц, представяйки я в цялото й разнообразие, изразителна сила и модерност.
Кете Колвиц е най-известната германска художничка на ХХ век и все пак изключение. Тя смело избира графиката и рисунките като свои основни медии, намирайки в тях независим визуален език с голяма непосредственост. От сеашна гледна точка нейното изкуство се занимава с екзистенциални човешки въпроси и следователно е политически присвоено от много хора в следвоенна Германия.
Музеят Щадел разполага с обширна колекция от произведения на Кете Колвиц, включително почти всички отпечатъци, публикувани в издания, както и отпечатъци и рисунки, преработени на ръка. Изложбата представя повече от 110 впечатляващи произведения на хартия, скулптури и ранни картини от тази забележителна колекция, както и от водещи музеи и колекции на Колвиц. Изненадващи, нетрадиционни творби като Автопортрет с глава в ръка (1889/91, Käthe Kollwitz Museum Köln, Кьолн), произведения с необичайна живопис като Женско голо тяло, гледано отзад със зелен шал (1903, Kupferstichkabinett, Берлин) и Parisian Cellar Tavern (1904, Sprengel Museum Hannover) и избрани скулптури като Кулата на майките (1937/38, Museum Folkwang, Essen) ще бъдат представени заедно с други изключителни заеми от Berlin Kupferstichkabinett, Käthe Kollwitz Museum Köln, Кьолн, Neue Nationalgalerie, Берлин и Staatsgalerie Stuttgart,.
Изложбата в музея Щадел позволява на посетителите да се докоснат до творчеството на Колвиц в цялото му разнообразие и впечатляващо качество чрез различни раздели. Фокусът е върху нейния избор на графична медия и върху необичайни теми, които са едновременно екзистенциални и актуални. Запомнящата се образност, драматургично заострените композиции и телата, групирани в експресивни хореографии, се изследват чрез отделни групи произведения. Фокусът е върху експериментите на Колвиц с цвят и форма, процесния характер на нейната работа и напрежението между политиката и естетиката. Не на последно място, изложбата предлага преглед на начина, по който художникът е бил интерпретиран в двете германски провинции след 1945 г., една много специална история на приемане, която в някои случаи все още има влияние днес.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар