НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Кой печели от кризата на арт пазара (19.01.2016)
Политическата и икономическата нестабилност повишава риска за предприемачите от цял свят и те се насочват натам, където търговията е сигурна –  Лондон и Ню Йорк, пише TheArtNewspaper.

През последното десетилетие галериите активно привличаха колекционери от различни страни, като откриваха свои подразделения в Азия и други отдалечени точки. Напоследък обаче пазарът на изкуство се съсредоточава в два традиционни центъра: Лондон и Ню Йорк.

Представителят на галерия White Cube потвърди, че лондонската галерия търси подходящо пространство за офис в Ню Йорк за „работа с международна клиентска база данни“.

Сред дилърите обръщащи поглед към Лондон са Тадеуш Ропак, който има галерии в Париж и Залцбург и възнамеряваше да открие филиал в Истамбул, а също и Лиза Есерс, собственик и управител на Goodman Gallery от ЮАР.

Лондонската галерия Lisson също планира откриването на огромно пространство в Ню Йорк през следващата година, а Hauser and Wirth възнамеряват да се преместят в нова пететажна сграда отново там през 2018 година.

Желанието да се пуснат корени в доказаните с времето художествени центрове частично отразява неустойчивостта на икономическата и политическата среда по цял свят. Търговията в развиващите се страни е трудна, а икономическата нестабилност повишава риска за задграничен бизнес.

„Преди десет години галериите търсиха начини да разпространят своето присъствие по цял свят, но скоро осъзнаха, че това не изисква само финансови разходи.“, казва нюйоркският дилър Сундарам Тагор. Сега той смята да открие галерия в Лондон. „Благодарение на глобализацията стана по-лесно да се привличат колекционери в Ню Йорк и Лондон, градове, които отдавна са любимо място на творците и повечето от значимите колекционери имат жилища.“, добавя той.

Преместването в Лондон или Ню Йорк може да означава попадане в по-конкурентна среда (и плащане на по-голям наем), но в същото време е нужно на художниците, за да търсят други представители. Парижкият дилър Емануел Перотен си признава, че е отворил галерия в Ню Йорк, от части, за да задържи своите художници и това вече му носи ползи.

Въпреки това, ако се отдалечим от върховете на пазара „не винаги има смисъл да се работи в много голям център, където може да е твърде шумно“, смята колекционерът на изкуство Ален Серве. „Галериите от средно ниво и малките галерии могат да привлекат към себе си по-голямо внимание в неголям град – ако се намират в добра компания“, уверен е той. В Брюксел родният град на Серве, в момента се настаняват галерии, особено от Париж.
 
Повече прогрози за арт пазара през 2016г. прочетете тук.
 
.
.
.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!