НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Как да направим селфи - шедьовър (07.07.2017)
Един ден през 1963 година, Анди Уорхол влиза във фотобудка в Ню Йорк и прави снимки превърнали се в най-скъпопродадените „селфита“. Един от тези впечатляващи автопортрети бе продаден наскоро на търг в Сотбис за малко над 6 милиона паунда.
Тези снимки, увеличени и отпечатани от художника, съвпадат перфектно с визията на Уорхол за епохата на поп арта в 50-те и 60-те години на ХХ век – те са типично американски, демократични и механични. Въпреки, че снимките от фотобудки не могат да станат толкова популярни като тези в социалните мрежи сега, използването на такива пространства за правене на изкуство през 1963 година е изключително новаторско и добавено към аурата на техническото изобретение, което използва Уорхол може да се сравни със селфитата, които се пускат днес в социалната мрежа.
Селфитата са свещения граал на социалните медии: автопортрети публикувани в социалните мрежи, разказващи истории, които целят да ангажират голям брой хора. Последните проучвания разкрива три неща, които могат да помогнат снимките ви да имат стойност – ако не в милиони долари, то поне в хиляди думи, за които не е нужно да рискувате живота си. Проучването определя вида снимки, които хората вероятно биха коментирали. Ето ги и тях:
Хората ви предпочитат пред камерата
Гледната точка във фотографията е въпрос на това кого „виждат“ хората да снима. Простото разграничение може да раздели снимките на такива направени от: трето лице (например, Уорхол снима Мерилин Монро) и първо лице (селфи на Уорхол). Във времето на Уорхол повечето снимки са правени от гледната точка на трето лице. Разказвачът силно допринася за това как хората се чувстват и какво мислят, когато гледат снимката. Логично личността на Уорхол играе по-голяма роля в заснетата история с неговите селфита, отколкото в известното му произведение портрет на Мерилин Монро. Точно както Уорхол е по-въвлечен в историята, която разказва с неговите автопортрети, така и другите хора статистически са по-склонни да се ангажират със съдържанието на селфитата.
Хората се отегчават от снимки просто с вас
Откакто портретите са измислени, художниците и фотографите са давали приоритет на важността на позицията в обществото на човека или действието, което извършва. Селфитата на повечето хора са свързани изцяло с тях, но хората са по-склонни да коментират селфита на други хора, които правят нещо значимо или смислено отколкото тези, които са просто автопортрет.
Уорхол прави нещо в почти всички свои снимки – например оправя вратовръзката си. Правейки това, той задължително разкрива себе си: икона на златната ера на поп арта и краен арбитър на звездния блясък. С неговото действие, повече хора го опознават по-добре. Те могат да харесат или не снимката, както и да реагират или да отговорят по някакъв начин, но важното е, че той е привлякъл вниманието им.
Реалистичните снимки отблъскват хората
Селфитата на Уорхол са създадени не да изобразят или изложат истината, а да покажат изкуството и измамата присъщи на всяка форма на представяне. Ако творческата свобода между реалността и снимката е била голяма във фотографиите на Уорхол, то сега е огромна с навлизането на фотографията в социалните медии. Фотографи, които се оплакват, че селфитата са лошо представяне на реалността, пропускат факта, че правенето на селфи не е представяне на нищо друго, освен на свободната мисъл. Съвременните фотографи трябва да използват цялата сила на техниките като емотикони, филтри, обективи и инструменти като селфи стикове, за да превърнат оригинала в нещо художествено.
Тъй като хората стават все по-социални в мрежата е важно когато създават снимка или друго съдържание достъпно за всички да се помисли по-сериозно относно приноса, който предлагат на публиката си, а не само върху собствения си образ.
Други новини от тази категория
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Коментари | 0 коментара
Добавете коментар
Добавете коментар
Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!