Показвайки жената, която художника нарича "златна муза", картината също така споменава за друг ключов момент в любовния живот на Пикасо – за следващата любовница на художника Дора Маар, с която се запознава през 1935 г. Томас Бомпард, ръководител на вечерните търгове за импресионистично и съвременно изкуство в Лондон, подчертава замъгляването на двата стила - по-мекото, по-изразеното чувство в периода на Мария Тереза, отстъпващо място на по-завладяващите кубистки форми, свързани с политически настроената Дора Маар (тя е обект в картината „Плачеща Жена(Weeping Woman)“ в лондонския Тейт, също рисувана през 1937 г.). "Той има две вдъхновения, които го движат в различни посоки", казва Бомпард.
Външните събития също са оказали влияние върху работата на Пикасо по това време. Неговата монументална, монохромна "Герника" - изразяваща отбелязването на катастрофалното бомбардиране на баско село по време на испанската гражданска война - е завършена само пет месеца преди картината, която се намира в Сотбис. Портретът на Дора Маар от този период (Buste de femme (Femme à la résille)), нарисуван месец по-късно през януари 1938 г., бе продаден за 67.4 млн. долара (с таксите) в Кристис, Ню Йорк, през май 2015 г.
„Femme au béret и la robe quadrille“ никога не е била на пазара. Картината преминава от имението на художника след смъртта му през 1973 г. в частната колекция, която сега продава произведението.
Сотбис ще покаже творбата първо в Хонконг (30 януари-2 февруари), след това в Тайпе (6-7 февруари), ясен знак за значението на азиатските купувачи на пазара на Пикасо, както и за импресионистичните и модерни произведения като цяло. "Азиатските колекционери търсят шедьоври и силата на истинското изкуство. Тази картина е всичко това ", казва Бомпард.
До миналата година лондонските търгове за импресионистично и съвременно изкуство се провеждаха в края на януари или в началото на февруари, но сега са преместени с месец напред, за да се избегне сблъсъка с китайската Нова година. Миналата година еквивалентният търг направи продажби за 195 млн. паунда, което е рекорд за всеки лондонски търг, като най-високата платена цена за картина бе за „Bauerngarten“ (1907) на Густав Климт, която се продаде за £ 42,5 млн. паунда.
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Добавете коментар