Всъщност, музеят е в тежко положение, когато Софи Макариу, специалист по ориенталски антики, е обявена за директор през 2013 г. Тя пристигна от Лувъра, където е прекарала 19 години в създаване на своя отдел за ислямско изкуство. Посещенията в музея Гиме се понижават от 440 000 през 2001 г., когато институцията отваря след дълго обновяване, до малко над 200 000, когато Макариу пристига. "Преди мен имаше две кратки управления свързани с много конфликти", казва тя "за това се поколебах, преди да приема!"
Но Макариу се заема да работи с обичайната си енергия. "Първото нещо беше да се промени манталитета", казва тя. "Преди това мисленето беше:"Имаме сградата, колекциите, знанието - публиката може да дойде, ако иска "." Вместо това музеят трябва да мисли по различен начин и "да принадлежи на обществеността". "Нашият екип работи добре, като прави изследвания, но не непременно мислеше как да направи музея възможно най-отворен. Музеят беше останал в 20-ти век, но исках да накарам персонала да се почувства част от музей от 21-ви век. Привличането на повече посетители и по-младите беше нещо, за което всички ние трябваше да работим и да се гордеем ", казва тя.
Макариу възстановява оригиналното име– Национален музей за антики – Гиме, за да изясни по-добре мисията. Драконът в края на логото подчертава азиатския аспект. Проведена е широка кампания в социалните медии, Инстаграм и на други места, като всички млади членове на персонала са помолени да споделят събитията на музея.
Етикетирането на експонатите също е значително подобрено, което ги прави по-достъпни. "В нашите проучвания забелязахме, че посетителите коментират благоприятно това". Освен това са изчистени и опростени заглавията на експозициите. "Имахме поредица за японската калиграфия, наречена"Sho"“- неразбираема за повечето хора! В третото издание добавихме "Империята на мастилата" и това беше супер", казва Макариу. "Често малки промени могат да имат голям успех."
Така посещенията отново достигат 380 000 през 2017 г., макар че, както обяснява Макариу, това не отразява напълно действителността, тъй като около 25 000 допълнителни посещения трябва да бъдат добавени като част от програмата билети "две с един билет", започнала в края на 2017 г. Посетителите получават второ посещение безплатно в рамките на две седмици. "Има толкова много неща, които да видите в музея, нашите експонати постоянно се променят, така че даваме и втори вход безплатно", казва Макариу. "Един от всеки четирима души отново се връща с двупосочния билет, но тъй като този проект започна наскоро, ще трябва да изчакаме края на тази година, за да видим окончателните резултати."
Най-значителен е броят на посетителите на възраст между 18 и 26 години, който е скочил с 40% през 2017 г. в сравнение с 2016 г. Голям елемент тук е поканата на различни ди джей, които организират концерти в двора на музея - вечер с безплатен вход. Тези концерти "Гиме [Mix]“ включват музиканти, вдъхновени от произведенията от обширния музикален архив на институцията. "Концертите компенсират липсата на по-дълго работно време вечер", казва Макариу. "По време на концертите посетителите могат да се разхождат сред антиките от Югоизточна Азия, Индия и Камбоджа на първия етаж. Това насърчи младите хора да се завърнат. "
Какви предизвикателства остават? "Бюджетът!", споделя Макариу. - Ние се притесняваме от това. Днес изглежда, че преговаряме с министерството на бюджета, а не на културата, и се чудим каква подкрепа ще получим. Но от нас зависи да продължим напред - със собствената си енергия и вяра ".
Отваря ново „музейно изживяване“ в Лондон – с творби на Кунс, Баския и Мураками
Панагюрското златно съкровище се завръща в Панагюрище за месец
50 години по-късно, Brera Modern ще отвори врати в Милано
4 музейни изложби в Европа, които да видите това лято
Добавете коментар