НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
Последните томове на каталога резоне на Джаспър Джоунс излязоха (12.03.2019)
 Създаването на пълен каталог резоне може да бъде най-добрият начин да се отдаде почит на всеки жив художник. За Джаспър Джоунс, който сега е на 88 години, този момент настъпи през 2016 г., когато Институтът Вилденщайн-Платнър ​​издава пет-томов каталог резоне на неговите картини и скулптури. Същите стандарти са последвани от съставителите на два допълнителни каталога. Един от тях съдържа преглед на неговите монотипии, вторият (от шест тома) е посветен на рисунките. Така пълното творчество на Джоунс вече е събрано в 12 тома.

Проектът, посветен на живописта и скулптурата, е ръководен от историкът на изкуството Роберта Бърнстейн, познаваща художника от половин век. Тя написа и статия, включена в първия том. Въпреки че Джоунс многократно е казвал, че не иска да присъства в работата си, в описанието на Бърнстейн той изглежда е по-оригинален и емоционален артист, отколкото изглежда.

Историкът на изкуството Дженифър Л. Робъртс, който е съставил каталога-резоне за монотипиите заедно със Сюзън Дакерман, продължава концепцията на Бернщайн. Любопитно е, че рисунките на Джоунс понякога се появяват след, а не предшестват работата с други материали; както самият художник казва, те отбелязват текущия процес на изследване на материалността и разработването на идеи. Според Робъртс монотипите демонстрират това движение напред най-добре в сравнение с всичко останало. Обширното й есе се фокусира именно върху практиката на създаване на монотипии от Джоунс. "Колекционерите на гравюри и графика ги избягват," пише изследователят, "защото те не са тиражирани, а колекционерите на картини, защото според тях са гравюри." Но хибридността и променливостта, които обясняват липсата на монотипии в дискурса на изкуствоведската критика, са именно качествата, които ги правят продуктивен визуален инструмент за художника.

Робъртс твърди, че художникът използва печатарската машина като свой служител - и също като „аутсайдер“, като „буквалист“, като „респондент“, като „фиксър“, като „петно“ и като „хронометър“. Тя обосновава всяка от тези функции, като дава конкретни примери. Тя също така свързва физическите характеристики на печатарската преса и употребата й в случая на монотипите с манията на Джоунс към човешката смъртност. "Прогресивното движение на въртящия се валяк по време на създаването на монотипия," пише Робъртс, "превръща печатния процес от илюзорната мечта за възобновяем жизнен цикъл в едностранния поток на реалното време. Това преняся процеса на печат в живота и следователно води до смърт. "

.
.
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!