Експозицията е създадена по покана на Фарел от Mr., 49-годишен японски визуален артист, известен с колоритната си работа, вдъхновена от традициите на мангата и анимето.
Изложбата в една зала е светла и преднамерено хаотична: Посетителите стъпват върху листове, покрити с боя, бетонови блокове и рисунки, разпръснати по пода. Мащабни картини и фигурки са засенчени от още по-големи графити и неонови надписи. Основните фигури в тази пост-апокалиптична сцена са млади момчета и момичета, а повечето от тях носят многоцветни оръжия.
Фарел Уилямс е колекционер на работата на Mr., както сподели самият той в интервю в изложбеното пространство миналата седмица. "Въображението му няма граници, няма таван или под", добави той.
Mr. работи в продължение на пет години в отговор на поканата на Фарел, който описва своята визия на свобода в Париж. „Какво е бъдещето и как да стигнем до там? Ако не сме стигнали дотам, какво ще ни попречи? ”Отговорът на последния въпрос според изложбата са „лошите решения на възрастните” по редица въпроси, включително изменението на климата и липсата на регулиране на оръжията в Съединените щати.
Ролята на арт-куратор е все още сравнително нова за Фарел. През 2014 г. той организира първата си групова изложба, „G I R L“, която бе представена в Galerie Perrotin в Париж и включи Mr., както и френската концептуалистка Софи Кале и уличния художник JR.
Както често се случва с участието на знаменитости, ролята на Фарел Уилямс е донякъде неясно дефинирана. Макар понякога мисията на куратора да е различна в света на съвременното изкуство, тя обикновено включва поне подбор на произведенията и подреждането им. В Париж Mr. сам се справя с тези аспекти на творческия процес. „Фаръл ми даде темата. От този момент нататък нямах точни инструкции за подробностите, за начина, по който да продължа“ споделя художника.
“A Call to Action” не е първото сътрудничество между г-н Уилямс и Mr., които бяха представени от японския художник Такаши Мураками: Г-н Мураками е дългогодишен ментор и приятел на Фарел Уилямс. През 2014 г. Mr. ко-режисира музикалния клип в стил манга за песента на "It Girl". Mr. произвежда и серия фигурки по образец на певеца, а през 2015 г. ги пуска за продажба на Арт Базел Хонг Конг.
В началото на 2000-те Mr.се набира популярност като част от Kaikai Kiki, арт колектив, основан от г-н Мураками. Той е включен в забележителната изложба Superflat на Мураками, която обиколи САЩ през 2001 г. и вдъхнови новото артистично движение.
Ярките двуизмерни манга-вдъхновени образи в Superflat са оприличени на поп-арт, но според самите автори в изложбата то е постмодерно движение, фундаментално за различно време и място. ”Суперплоските“ творби се коренят в японската “отаку” култура. На японски, "отаку" се отнася до феновете вманиачени в интересите си, или "млади хора, които са донякъде очаровани от компютрите и популярната култура".
Самият Mr. отдавна се идентифицира като "отаку", но обясни в Париж, че се чувства "дълбоко засрамен" да го каже. Докато много чуждестранни фенове на манга и аниме са горди да се наричат "отаку", думата носи социална стигма в Япония.
Mr. обаче е пренесъл интереса си към тази субкултура във всевъзможни арт начинания през годините. Екраните в изложбата в Париж, показват кадри от ежедневните дейности, на неговия смартфон - начин, обясни той, на съпоставяне на реалността с предизвикателните детски фигури, които е създал.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар