Новото откриване на музея през 2003 г. бе именно с изложба на творби на Албрехт Дюрер, като тогава Албертина посрещна общо половин милион посетители. Тазгодишната изложба е селекция от над 100 рисунки, дузина картини, лични съчинения и други редки документи, които ще представят живота на този ренесансов гений по-всеобхватно от всякога.
Музеят на Албертина съхранява най-важната в света колекция от рисунки на Албрехт Дюрер - колекция, която наброява близо 140 произведения. Историята на музейните фондове на Дюрер също е от особено значение: произходът им може да се проследи до 1528 г. без никакви пропуски, като тази група произведения от работилницата на художника са заедно от близо 500 години. Фондовете на музея също предлагат уникално идеална отправна точка, от която да се запознаете с личната раннохуманистична концепция за изкуството на Дюрер.
Международното отдаване на картини обединява всички заедно
За такава изложба, която се случва изключително рядко, музеят на Албертина успява да обедини важни произведения на различни международни институции, които отдават своите творби назаем: „Поклонението на влъхвите“ от Уфици, автопортрета на голия Албрехт Дюрер от Ваймар, „The Martyrdom of the Ten Thousand“ на музея на изкуството във Виена, „Христос сред лекарите“ от музея Тисен-Борнемиса в Мадрид и може би най-красивият мъжки портрет на Дюрер от музея Прадо. Освен това, музеят Албертина представя и късните картини от последното пътуване на художника до Холандия с всички проучвания, на които се знае, че се основават.
През последните години кураторът и специалист по Дюрер - Кристоф Мецгер преоценява фондовете на Дюрер на музея Албертина, както неговите рисунки, така и акварелите му, които са сред най-важните колекции в света. Най-изненадващите резултати от тази работа са оценките му по отношение на изследванията на природата от художника от началото на 16ти век - например „Заек“ - и неговите изследвания със силни светли / тъмни контрасти върху цветна хартия като при „Молещи се ръце“, всички от които достигат границите на това, което може да се постигне с писалка и четка. Това са демонстрационни произведения, които доказват, че Дюрер е имал съвършенните способности за рисуване. Като такива те не са предварителни проучвания, а автономни визуални обиколки, които демонстрират изумителните способности на Дюрер, както и интелектуалната дълбочина, с която той е разбирал природата.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар