Музеят за модерно изкуство в Париж отвори след реконструкция, благодарение на която за първи път в своята история стана достъпен за посетители с увреждания. Колекцията на този общински музей, разположен в Пале де Токио, построен за Световната изложба за изкуство и технологии през 1937 г., включва около 15 хиляди произведения на модернизма и съвременното изкуство, включително монументалните стенописи на Раул Дъфи и Анри Матис.
Музеят отдавна работи за създаването на по-достъпна среда. Освен всичко друго, той се превърна в един от първите музеи във Франция, които използват жестомимичен език. Според директора на института Фабрис Ерго, основната задача на реконструкцията е да приведе пространствата, проектирани през 30-те години на миналия век, в съответствие със закона от 2005 г. за равни възможности и участие за хората с увреждания. Изпълнението на реновацията е на стойност 10 милиона евро и е поверено на парижкото бюро h2o архитекти.
Архитектите решиха да върнат частично сградата в първоначалния й вид в съответствие с плановете на техните предшественици Обер, Дастюг, Дондел и Виар. Най-сериозните промени засегнаха фоайето с шестметрови тавани. Част от стените бяха демонтирани, а прозорците бяха разширени, така че вътре да прониква повече слънчева светлина. В h2o казват, че са искали „да свържат отново музея с града“.
20 квадратни метра плочки са били премахнати от пода на фоайет, които са били положени през 70-те години. Сега посетителите, намиращи се на първия етаж, могат да видят подземните помещения, където има зали с постоянни експозиции, както и книжарница, библиотека и нов ресторант, който ще отвори врати напролет.
Ерго сподели, че новите асансьори, рампи и удобни коридори са обезпечели достъпа до залите на Дъфи и Матис, които преди са напомняли бункер. Планира се експозицията да бъде допълнена с нова карта за посетители със зрителни увреждания. Ретроспектива от 300 творби на френско-германския художник Ханс Хартунг (до 1 март 2020 г.) може да бъде видяна паралелно с изложбата на 80-годишния роден в Китай художник Пен Уан Ци (до 16 февруари 2020 г.), който наскоро подари на музея картината „Банкет“ (1981–2006 г.) ), върху която той работи четвърт век.
Отваря ново „музейно изживяване“ в Лондон – с творби на Кунс, Баския и Мураками
Панагюрското златно съкровище се завръща в Панагюрище за месец
50 години по-късно, Brera Modern ще отвори врати в Милано
4 музейни изложби в Европа, които да видите това лято
Добавете коментар