Този ход означава, че епичната поредица на Тициан от шест митологични картини ще бъде събрана за първи път на едно място. Последно картините са заедно в края на 16 век. В замяна, Националната галерия ще даде „A View of Het Steen in the Early Morning“(1636) на Рубенс на колекцията на Уолъс.
На пресконференция днес Габриеле Финалди, директор на Националната галерия, заяви: „Попечителите в колекцията Уолъс взеха важното решение да дадат назаем [работата на Тициан]. Ние ги подкрепяме, защото широката общественост печели от това.”Съгласно новите условия за заемане, Уолъс ще предостави творби временно за първи път в своята 119-годишна история.
„Персей и Андромеда“ трябва да участват в изложбата „Тициан: Любов, желание, смърт“ (16 март-14 юни 2020 г.) в Националната галерия, като отново се събере с пет други произведения от първоначалната серия, включително „Даная“ (1551-3) от колекция Уелингтън в Лондон и „Насилването на Европа“ (1562) взета от музея на Изабела Стюарт Гарднър в Бостън.
„През 1550-те Тициан предлага на краля на Испания [Филип II] тази митологична поредица, която наистина е обобщение на кариерата му; това са произведения с необикновена креативност и живописни шедьоври, които са имали огромно влияние през вековете “, казва Финалди.
Междувременно, картината на Рубенс „A View of Het Steen in the Early Morning“ ще бъде показана заедно с придружаващото го произведение „Rainbow Landscape“ (около 1636 г.) в колекцията Уолъс следващата година (май-септември 2020 г.). Произведенията за последно са видени заедно в началото на 19 век.
„Това са проекти, които биха били немислими преди няколко седмици. Като ги обединим [двете произведения на Рубенс], ще можем да видим какво е искал да изобрази Рубенс. Те бяха събрани тайно за кратко в средата на 90-те, когато галерията [Националната галерия] направи изложба за пейзажите на Рубенс. Беше толкова тайно, че [като уредник] не знаех, че се случва в консервационните студия в Националната галерия “, добавя Финалди.
Колекцията Уолъс е дом на колекциите от изкуство и брони, събрани от първите четири маркизи на Хертфорд и сър Ричард Уолъс. Тя е завещана от лейди Уолъс, вдовицата на сър Ричард през 1897 г. Нейната воля е семейното завещание винаги да бъде „съхранявано заедно” и да не бъде смесвано с други произведения на изкуството. Председателят на Уолъс, Антонио Орта-Осорио, повтори, че е поискана правна консултация за облекчаване на ограниченията за заеми, а съгласието е дадено от Комисията за благотворителност.
„Уолъс подари тази колекция на нацията и попечителите трябва да се грижат за нея“, казва Ксавиер Брей, директор на колекцията Уолъс. „Ричард Уолъс би одобрил хода ни, за да запазим мястото живо“, казва Брей. Той потвърди, че с виенския музей за история на изкуството се провеждат разговори за възможна изложба за германската ренесансова броня.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар