Около 1150 деца са посетили музея през 2019 г., според служители на Уфици. Чрез ребрандиране на продукцията си за деца музеят се надява да убеди мнозина да се върнат. „Ако общувате с децата по правилния начин, можете да им отворите очите за чудото на изкуството“, казва Силвия Маскалчи, координатор на образователния отдел на Уфици, пред The Art Newspaper. „Искаме да направим изкуството обичайно за децата, така че когато пораснат, да си мислят: „Отивам към града, ще вляза в музея“.“
Децата са „майстори да задават трудни въпроси“, добавя Маскалчи, така че Уфици е назначил над 40 уредника като „представители на децата“, които ще бъдат тяхната точка за контакт по време на посещения. „За пръв път в света“, смята Малшалчи, доброволната схема е отворена за всички уредници на музея, като някои от „най-младите и най-осведомените“ членове на екипа са първите, които се регистрират. Представителите, чийто първи работен ден беше петък, изпълняват своите роли наред с нормалните си задължения за "наблюдение и посрещане". На тях са дадени специални баджове, за да могат децата лесно да ги идентифицират.
Украсена с голямо усмихнато лице (логото на UffiziKids), новата уеб страница включва съществуващи детски материали, като например работни листове за отпечатване за тематични маршрути – върху чудовища, цветя и предели (долните панели на олтарите) – и информация за подходящи за деца изложби. Crescere nell'Antica Roma, представена археологическа изложба, открита на 22 ноември, изследва древните римски представи за детството чрез изкуството. Въпреки че е замислена предимно за възрастни, изложбата включва детски функции като опростени описания на етикети, комикси и произведения, поставени на височината на очите на децата. В една свързана инициатива децата могат да играят на популярни римски игри в градините Боболи.
Създаден от Мария Фоси Тодоров през 1970 г., образователният отдел (известен като Дидактическа секция до 2015 г.) организира училищни посещения, обиколки с екскурзовод за семейства и специална помощ за хора с увреждания. „Фоси Тодороу каза, че децата трябва да гледат пределите, защото те съдържат цели светове, на които да се чудят“, обяснява Маскалчи. Буквалното свеждане на изкуството до нивото на децата остава централно за подхода на отдела. През 2019 г. музеят окачи богато детайлната Tebaide на Беато Анджелико (около 1420 г.) – любима на децата – на 65 см от земята. Попитан коя картина ще бъде спусната следващата, Машалчи отговори: "Бих искал изборът да дойде директно от децата. Може би новите представители ще ми кажат кои произведения им харесват най-много."
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Добавете коментар