За първия си брой Stedelijk възлага на културния историк Нанси Джув да проведе проучване на културните и финансови обстоятелства около основаването на музея. Общоизвестен факт е, че група заможни местни граждани основават Stedelijk като музей на модерното и съвременно изкуство и дизайн. Въпреки това, не се знае много за произхода на фондовете и в какъв културно-исторически и колониален контекст се е случило това. Междувременно се появиха скорошни предположения и спекулации по тази тема.
Освен статията на Нанси Джув, Szine ще съдържа и интервю между Ивет Мутумба, куратор в Stedelijk, и директора Рейн Волфс, за откритията на Джув и бъдещето на музея.
Със заглавието „The Stedelijk: A Museum in Imperial Amsterdam“, Джув поставя музея Stedelijk в културно-историческия контекст от края на 19 век. Тя описва как богатството, натрупано в колонизираните страни, е било използвано за проектиране на аура на културнo разпознаване, подпомагана и одобрена от амбициозното правителство на градския съвет. Статията на Джув може да бъде прочетена в тандем с редакционната статия на Морис Руменс, в Stedelijk Studies Journal брой 11, относно материалната история на музея, и редакционната статия на Ивет Мутумба за настоящата европейска социална среда на музеите.
Рейн Волфс: „През изминалата година, поради продължаващите предизвикателства, свързани с пандемията, не можахме да отпразнуваме нашата 125-та годишнина по начина, по който бихме искали. Въпреки това успяхме да погледнем назад във времето към нашата институция по различни начини. Важно е един музей на модерното и съвременното изкуство и дизайн също да черпи от миналото, за да придобие по-задълбочени прозрения за настоящето. Изследванията за нашата скорошна изложба на творчеството на експресионистите Кирхнер и Нолде и приносът на художника Тимо Демолин за международната изложба за колониална и експортна търговия на Museumplein през 1883 г., за изложбата „Presence of Absence“ са тласъка за този първи брой на списание Szine . Радваме се, че вече сме в състояние да дадем отговори на по-широк кръг от въпроси.”
Чарл Ландвройд, ръководител на изследователските и кураторски практики в Stedelijk казва „С всеки Szine се стремим да създадем различно съзнание, свързано с подхода на Stedelijk към естетическите, етичните и социални въпроси във и извън стените на музея, поради което изследването играе основна роля. В първия Szine Нанси Джув разглежда голямата картина, като щателно хвърля светлина върху контекста и ерата, в която възниква Stedelijk. Нейната гледна точка, съчетана с разговора между Рейн и Ивет за настоящето и бъдещето, ни предоставя широк поглед върху музея и начините, по които можем да използваме това знание, за да създадем балансирано, съвременно музейно съзнание.
Дебютното издание на Stedelijk на Szine е придружено от публикуването на Stedelijk Studies 11 в отговор на отворената покана за 125-ата годишнина на музея.
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Бой Джордж дебютира със свои произведения на изкуството
Скандалният банан на Маурицио Кателан ще бъде продаден в Sotheby’s. Оценката е 1 милион долара
Историята на Grand Palais в пет исторически изложби
Добавете коментар