Теса Лорд, действащ ръководител на отдел Следвоенно и съвременно изкуство в Лондон, и Едмънд Франси, международен директор, Следвоенно и съвременно изкуство заявяват: „Съвпадайки с 85-ия рожден ден на художника, ние сме развълнувани да предложим два изключителни шедьовъра на Георг Базелиц от изтъкнатата колекция на изкуство Хес. Международно признат като водещ немски художник, неговите скулптури и картини оказват радикално влияние върху съвременната художествена практика от 50-те години на миналия век. Елке I изобразява съпругата на художника, която е една от най-трайните теми на Базелиц, откакто я рисува за първи път през 1969 г. Тя е представена заедно с Frau Paganismus, монументална скулптура, създадена от едно парче дърво, което предизвиква скулптурната конвенция със същата енергия, която Базелиц внася в живописта. И двете творби, преосмислящи женската форма, ще предложат на зрителите поглед върху различни елементи от творчеството на художника и ние очакваме с нетърпение да ги изложим в нашите международни салони преди търга на 28 февруари.“
Frau Paganismus представлява решаваща част от кариерата на Георг Базелиц: монументална скулптура. Извисяващ се над два метра, женски торс, като древен идол. Издълбана с помощта на резачка, брадва и длето от едно колосално парче дърво, повърхността е нарязана на грапави равнини и разкъсани пукнатини. Frau Paganismus излъчва аура на неукротима сила. Петна от яркочервен пигмент маркират лицето и гърдите й, засилвайки суровото, първично присъствие на скулптурата. Създадена в студиото на Базелиц в замъка Schloss Derneburg, чието пространство му позволява да работи в огромен мащаб, тя отразява тотемите и фетишите на африканската скулптура, а също и мистериозните, груби дървени култови фигури, които са били открити запазени в немски торфени блата. Frau Paganismus беше включена в забележителната първа американска ретроспектива на художника, открита в Музея Соломон Р. Гугенхайм, Ню Йорк, през 1995 г., и в голямата изложба „Базелиц – Скулптор“ в Музея на модерното изкуство в Париж през 2011-12г. Творбата е най-голямата сред група от десет боядисани в червено скулптури, създадени от Базелиц в средата на 90-те години: свързани глави и торсове от поредицата са в големи музейни колекции, включително Männlicher Torso (1993, Национална галерия в Берлин), Ding mit Arm (1993). , Hamburger Kunsthalle), Зондерлинг (1993, Museum Küppersmühle, Дуисбург) и Rautenkopf (1993, Pinakothek der Moderne, Мюнхен).
Elke I е портрет на съпругата на Baselitz, Елке Крецшмар Базелиц, рисуван в революционния стил на художника с главата надолу. Уловена в експресивни, блестящи щрихи от виолетово и умбра на фона на перлено бяла основа, Елке е нарисувана с топлина и нежност. Тази конкретна работа предвещава период, в който Базелиц, който наскоро се е преместил с Елке в околностите на Дернебург, развива повишена загриженост за формалната сила на своите композиции, диалогизирайки с абстрактните експресионисти, които са го вдъхновили в началото на кариерата му. Фонът, изпълнен със светлина, вдигнатата лява ръка на Елке и ярките диагонали на нейното облекло създават динамична живописна структура, която съответства на силата и жизнеността на творба на Клайн или де Кунинг. Елке I беше включена в забележителната ретроспектива „Георг Базелиц: Портрети на Елке“ в Музея за модерно изкуство във Форт Уърт, Тексас, през 1997 г. Портрети на Елке от средата на 70-те години се съхраняват в големи музейни колекции, включително Елке (1976 г. ) (Музей за модерно изкуство във Форт Уърт, Тексас) и Гола Елке (1977) (Stedelijk Van Abbemuseum, Айндховен).
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Добавете коментар