Боуи умира на 10 януари 2016 г. на 69 години. От 2025 г. архивът от 80 000 предмета ще се съхранява и ще бъде достъпен в новия обект на V&A — V&A East Storehouse в олимпийския парк Queen Elizabeth в Стратфорд — в специално пространство, наречено Център за изследване на сценичните изкуства Дейвид Боуи. Архивът ще бъде безплатен за разглеждане. „Архивът [също] съдържа поредица от лични бележници от всеки период от живота и кариерата на Боуи“, се казва в изявление на V&A.
Семейната фондация Blavatnik, създадена от британско-американския бизнесмен Леонард Блаватник, и Warner Music Group дариха £10 милиона за проекта. „Дарението ще ни помогне да каталогизираме колекцията и да създадем центъра“, казва Кейт Бейли, старши куратор във V&A, пред The Art Newspaper. Имението на Дейвид Бауи също изигра ключова роля, давайки зелена светлина за придобиването на огромния архив.
Колеги рок звезди приветстваха този ход. Музикантът Найл Роджърс, съосновател на групата Chic, казва в изявление: „Вярвам, че всички ще се съгласят с мен, когато кажа, че когато погледна назад към последните 60 години музика след Бийтълс, ако само един изпълнител можеше да бъде във V&A, то това трябва да е Дейвид Боуи. Той не просто правеше изкуство, той беше изкуство!“
„Вълнуващо е, че това е колекция и архив от цялата артистична кариера на Боуи. Той е живял живота си като изкуство и животът му е архивиран като изкуство. Толкова много съвременни артисти севдъхновяват от Боуи; той наистина освобождаваше“, добавя Бейли.
„Има някои очарователни предмети. Можем да видим как Боуи пише текстове, как скицира собствените си костюми. Има стилофон от Марк Болан, който Бауи използва в своя запис на Space Oddity,” казва Бейли. Архивът също така включва много разпознаваеми костюми като дизайните на Kansai Yamamoto за турнето Aladdin Sane (1973) и палтото Union Jack, проектирано от самия Боуи и покойния дизайнер Александър МакКуин за обложката на албума Earthling (1997).
Изложбата David Bowie Is на V&A беше открита през 2013 г. и включваше оригинални обложки на албуми, снимки и видеоклипове, взети от архива. Експозицията беше една от най-посещаваните пътуващи изложби в историята на музея, тръгвайки на обиколка с десет спирки от 2017 г., привличайки 194 000 посетители в Музея за съвременно изкуство в Чикаго и 200 000 посетители в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн.
Посмъртната маска на Егон Шиле ще бъде продадена на търг в Лондон. Пак там картина от AI робот може да донесе повече от $120 000
В Art Basel Paris галериите отчитат силни продажби още в деня на откриването
Бавария придобива „Жена с цигулка“ на Пикасо от частна колекция
Пътеводител за viennacontemporary 2024 и арт събитията около него
Добавете коментар