В Германия творчеството на емигрантката от Лайпциг Олга Коста (1913–1993) на практика е забравено, но в Мексико тя се счита за една от главните представителки на местния модернизъм, въпреки че, разбира се, отсъпва по популярност на Фрида Кало (нейни произведения също са включена в експозицията, отразяваща контекста на епохата). Върху най-популярната картина на Коста, «Продавачка на плодове» (1951), са изобразени 58 различни вида плодове, а продавачката стиска в ръката си розовата питая, разрязана, за да достигне меката част със семената. Творбата е изпълнена за държавна поръчка и замисълът й е да демонстрира изобилието и богатството на страната; някога, тя дори е рисувала корици на учебници за първокласници. Произведенията на Олга Коста за първи път се показват в Европа, в родния й Лайпциг.
Родителите й, евреи по произход, напускат Украйна, която тогава била част от руската империя, още до Първата световна война. Първоначално те се пренасят от Одеса в Лайпциг, където преминава ранното детство на Олга, а след това емигрират в Мексико, когато тя е на 12 години. Тя започва да учи изкуство в Академията на Сан Карлос, но напуска само след три месеца, за да помага в издръжката на семейството си. По време на краткото й пребиваване в художественото училище тя се запознава с художника и активист Хосе Чавес Морадо, за който се омъжва през 1935 година. Бракът й с него я включва в културната и интелектуална сцена на Мексико и тя започва да развива способността си да рисува сама, с насърчение от съпруга си. Изложбата и каталога са посветени на любимите й теми: пищни пейзажи, портрети на местни жители, растения, скулптури и натюрморти.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар