За разлика от други панаири на изкуството, които се фокусират почти изключително върху съвременното изкуство, TEFAF излага богат избор от картини на стари майстори. Сред произведенията, които Wildenstein обяви за панаира, галерията акцентира на френски гоблен от 16-ти век, вероятно поръчан за Château d’Anet. Но това, което несъмнено е най-интересно, е карината „Весталка“ на Жак-Луи Давид, картина, която беше предложена на търг преди около седем години в Christie's, с оценка преди продажбата между 3 и 5 милиона долара, преди това е част от каталозите на галериите Stair Sainty Matthiesen и Wildenstein.
На своя уебсайт Wildenstein датира творбата хронологично около 1788-1790 г., ключов период в кариерата на художника, когато успешният и академичен Давид е на върха на парижката художествена сцена благодарение на монументалната и епична „Клетвата на Хорации“ (1784) или „Смъртта на Сократ“ (1787) и е въвлечен в политическите, социалните, а също и артистични сътресения, провокирани от Френската революция. Други източници обаче я датират между 1783 и 1787 г., а преди търга през 2016 г. Christie's я определя като „последната предреволюционна историческа картина на художника в частни ръце, период, през който Давид стимулира и трансформира европейското изкуство чрез създаване на световноизвестни изображения.”
Още една от големите звезди в раздела Стари майстори е изложена на щанда на Colnaghi. Това е „La Virgen de la Faja“ от Бартоломей Естебан Мурило (1617-1682), която се завръща в Colnaghi след 170 години, откакто - както посочва галерията - те са я придобили от Christie's през 1873 г. Това не означава, разбира се , че творбата е била държана далеч от пазара на изкуството през цялото това време и всъщност през последните двадесет години е преминала през испанска частна колекция и швейцарска частна колекция.
Освен това De Jonckheere предлага „Панорамен пейзаж с пристанищен град, Самсон, който се бие с лъв на преден план“ от Ханс Бол (1534-1593), много фин пейзаж, който в своята изтънченост и внимание към детайла напомня на миниатюра от ръкопис, но който е с размери 52 x 66,7 cm. Творбата беше изложена в Париж през ноември миналата година, където според някои източници е била на цена от 750 000 евро. Galerie Canesso излага малък „Свети Йероним“ от Гуидо Рени (1575-1642) и много хубав „Христос, съблечен от своите мъчители“ от Лука Камбиасо (1527-1585). Дидие Аарон предлага монументален „Мистичен брак на Света Екатерина Александрийска“ от Джузепе Вермилио (1585-1635), която беше продадена на търг преди две години в Париж за 211 200 евро. Trinity Fine Art включва „Портрет на учен“ от Тинторето (1518-1594), едно от големите имена във венецианската живопис.
В рамките на изкуството от 19-и век галерия 19C излага „Venise – Vue du Campo della Carita en considerant le dôme de la salute“ (1834) от Камий Коро. Това е малко (26,7 х 38,1 см) масло върху хартия, монтирано върху платно, с почти импресионистичен вид, което Sotheby’s изнесе на търг през 2014 г. с приблизителна цена между 1 и 1,5 милиона долара, но без да намери купувач. Съвсем наскоро, преди пет години, Christie’s постигна нова рекордна цена за художника с продажбата на друга венецианска гледка („Venise, vue du Quai des Esclavons“, 1845) за около 9 милиона долара.
Сред селекцията от импресионистични и модерни произведения на изкуството, Alon Zakaim Fine Art показва „Route enneigée avec maison, environs d'Eragny“ (1885) на Камий Писаро, която Sotheby's продаде на търг преди около 4 години за 711 000 долара, два късни пейзажа от Пиер-Огюст Реноар („Paysage“, предложен за 400 000 евро, и „Paysage, la maison vue de la ferme“ от 1915 г.) и красив и емоционален „Danseuse assise“ (ок. 1952 г.) от Кес ван Донген, която се предлага за 345 000 долара,
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Портрет на Климт бе продаден за 30 милиона евро във Виена
Творба на Лучо Фонтана може да постави рекорд на търг на Sotheby’s през май
Добавете коментар