Повече от половината (55%) от посетителите идват от Холандия; посетители дойдоха също и от Франция (7,7%), Германия (7,2%), Обединеното кралство (7,2%) и Съединените щати (6,3%).
Изложбата включваше 28 от 37-те творби на холандския стар майстор, включително и „Момичето с перлената обица“, която бе върната на музея Маурицхойс в Хага през март. Най-важното е, че Райксмюзеум също надгради с три картини, включително „Момиче с флейта“ (1664-67 или по-късно) от Националната художествена галерия във Вашингтон, окръг Колумбия.
Тако Дибитс, генералният директор на Райксмюзеум, казва в изявление: „Искахме посетителите да се насладят максимално. Това беше възможно само чрез ограничаване на броя на посетителите. Райксмюзеум е благодарен за щедрите заеми от музеи по целия свят, които ни позволиха да съберем повече произведения на Вермеер от всякога.“
„Въпреки че беше логистично чудо да се съберат три четвърти от продукцията на Вермеер в една изложба, 28 броя са все още много малко картини, които да висят в голямо изложбено пространство. За наше щастие, кураторите Грегор Дж. М. Вебер и Питер Рулофс запазиха спокоствие и се довериха на „по-малкото е повече“, пише писателят Трейси Шевалие.
Повече от 100 000 екземпляра от каталога на Вермеер на цена от 35 евро също бяха продадени, повече от всеки друг изложбен каталог в историята на Райксмюзеум. По време на изложбата бяха инициирани и различни изследователски проекти. В изявлението на един такъв проект се заключва за „Доярката“, че „консервата и дъската, видими в основата, но не и в крайната картина, показват, че Вермеер е продължил да търси спокойствие и перфектната композиция по време на процеса на рисуване“.
Въпреки че изложбата е затворена, феновете на Вермеер все още могат да получат своето: от 7 юни до 10 октомври шест картини на художника ще останат изложени в Почетната галерия на Райксмюзеум. „Момичето с червената шапка“ (Национална художествена галерия, Вашингтон) и „Младата жена във Вирджинал“ (Колекция Лайден, Ню Йорк) ще бъдат изложени заедно с творби на Вермеер от колекцията Райксмюзеум.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар