Автопортрет на Жан-Мишел Баския с осемцифрена оценка се готви да бъде един от най-значимите лотове през есенния аукционен сезон в Ню Йорк, почти четвърт век след последното показване на картината публично. „Self Portrait as a Heel (Part Two)“ (1982) не е излаган от последното си появяване на търг през 1999 г.
Високият 2,4 метра "Self Portrait as a Heel (Part Two)" (1982) ще бъде водещият лот по време на вечерния търг на Сотбис за съвременно изкуство на 15 ноември в Ню Йорк, където се очаква да донесе между 40 и 60 милиона долара. При условие, че картината се продаде в рамките на приблизителния си диапазон, тя ще бъде сред най-ценните творби на Баския на търг – макар че е малко вероятно да се доближи до най-високата му граница от 110 милиона долара, поставена от негова картина с череп без заглавие, също от 1982 г., в Сотбис, Ню Йорк през 2017 г.
Баския рисува "Self Portrait as a Heel (Part Two)" по време на продължителен престой в Лос Анджелис за първата си изложба на Западния бряг, с помощта на дилъра Лари Гагосиан, в чийто дом Баския отсяда, преди да наеме близкото студио. Смята се, че картината е автобиографична и се свързва с преживяването на Баския в Лос Анджелис, според специалистите на Сотбис.
Тамра Дейвис, приятел на Баския, която режисира документалния филм от 2010 г. "Жан-Мишел Баския: Сияещото дете", казва, че той е „пресъздал себе си“ по време на престоя си в Лос Анджелис, казвайки, че градът е нов и никой не го познава тук, затова може да бъде по-свободен. Затова, според Сотбис, той рисува толкова много там.
По време на престоя си в Лос Анджелис, Баския създава три произведения, включващи думата "heel". Терминът може да опише нарушители или престъпници, a също думата се използва и за обозначаване на злодей. Наричайки себе си престъпник, Баския може да се представя като „антигерой“ в света на изкуството, според аукционната къща. Друга картина "сестра" „Self-Portrait as a Heel (1982)", е продадена за 5,9 милиона долара с данъците в Кристис Ню Йорк през 2010 г., докато "Hollywood Africans" (1983) е част от колекцията в Музея на американското изкуство Уитни в Ню Йорк.
"Self Portrait as a Heel (Part Two)" преди това е принадлежала на белгийския колекционер Стефан Янсен, който е бил ранен поддръжник на Баския и е придобил картината от Гагосян до 1985 г. Консигнантът е придобил картината от лондонската галерия Blain Southern, която е затворена в началото на 2020 г. За последно картината е видяна публично през 1999 г., когато е продадена в Кристис Ню Йорк за 772 500 долара. "Self Portrait as a Heel (Part Two)" ще бъде изложен публично за първи път оттогава в галериите на Сотбис в Ню Йорк на 1 ноември.
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Вечерните летни аукциони на стари майстори в Лондон предлагат шедьоври, но не и рекорди
Портрет на Климт бе продаден за 30 милиона евро във Виена
Творба на Лучо Фонтана може да постави рекорд на търг на Sotheby’s през май
Добавете коментар