Автопортрет на Жан-Мишел Баския с осемцифрена оценка се готви да бъде един от най-значимите лотове през есенния аукционен сезон в Ню Йорк, почти четвърт век след последното показване на картината публично. „Self Portrait as a Heel (Part Two)“ (1982) не е излаган от последното си появяване на търг през 1999 г.
Високият 2,4 метра "Self Portrait as a Heel (Part Two)" (1982) ще бъде водещият лот по време на вечерния търг на Сотбис за съвременно изкуство на 15 ноември в Ню Йорк, където се очаква да донесе между 40 и 60 милиона долара. При условие, че картината се продаде в рамките на приблизителния си диапазон, тя ще бъде сред най-ценните творби на Баския на търг – макар че е малко вероятно да се доближи до най-високата му граница от 110 милиона долара, поставена от негова картина с череп без заглавие, също от 1982 г., в Сотбис, Ню Йорк през 2017 г.
Баския рисува "Self Portrait as a Heel (Part Two)" по време на продължителен престой в Лос Анджелис за първата си изложба на Западния бряг, с помощта на дилъра Лари Гагосиан, в чийто дом Баския отсяда, преди да наеме близкото студио. Смята се, че картината е автобиографична и се свързва с преживяването на Баския в Лос Анджелис, според специалистите на Сотбис.
Тамра Дейвис, приятел на Баския, която режисира документалния филм от 2010 г. "Жан-Мишел Баския: Сияещото дете", казва, че той е „пресъздал себе си“ по време на престоя си в Лос Анджелис, казвайки, че градът е нов и никой не го познава тук, затова може да бъде по-свободен. Затова, според Сотбис, той рисува толкова много там.
По време на престоя си в Лос Анджелис, Баския създава три произведения, включващи думата "heel". Терминът може да опише нарушители или престъпници, a също думата се използва и за обозначаване на злодей. Наричайки себе си престъпник, Баския може да се представя като „антигерой“ в света на изкуството, според аукционната къща. Друга картина "сестра" „Self-Portrait as a Heel (1982)", е продадена за 5,9 милиона долара с данъците в Кристис Ню Йорк през 2010 г., докато "Hollywood Africans" (1983) е част от колекцията в Музея на американското изкуство Уитни в Ню Йорк.
"Self Portrait as a Heel (Part Two)" преди това е принадлежала на белгийския колекционер Стефан Янсен, който е бил ранен поддръжник на Баския и е придобил картината от Гагосян до 1985 г. Консигнантът е придобил картината от лондонската галерия Blain Southern, която е затворена в началото на 2020 г. За последно картината е видяна публично през 1999 г., когато е продадена в Кристис Ню Йорк за 772 500 долара. "Self Portrait as a Heel (Part Two)" ще бъде изложен публично за първи път оттогава в галериите на Сотбис в Ню Йорк на 1 ноември.
Портрет на Климт бе продаден за 30 милиона евро във Виена
Творба на Лучо Фонтана може да постави рекорд на търг на Sotheby’s през май
От музея до пазара след две години: портрет на любовник на Франсис Бейкън ще бъде продаден на търг в Ню Йорк
Какво се случва на пазара на изкуство и кои са най-търсените художници за миналата година
Добавете коментар