Хърст произвежда 10 000 картини, всяка от които включва цветни ръчно рисувани точки върху хартия А4, като част от проект, наречен „The Currency“, който се ражда от идеята за създаване на форма на нова валута.
Годината 2016 е изписана върху творбите до подписа на художника. Хърст и оторизираният продавач на картините многократно заявяват, че физическите произведения са създадени през 2016 г.
Първоначалната продажба донася около 18 милиона долара. По това време Хърст казва за проекта: „Той се състои от 10 000 NFT, всеки съответстващ на уникално физическо произведение на изкуството, направено през 2016 г.“ Купувачът избира дали да получи NFT и оригиналното произведение да бъде изгорено от Хърст.
Картините са продадени чрез един-единствен оторизиран продавач, Хени, управляван от бизнес мениджъра на Хърст. Тогава се казва, че творбите са „създадени на ръка през 2016 г.“Въпреки това различни източници, запознати със създаването на произведенията, включително някои от художниците, които всъщност поставят точките на хартията, заявяват пред Guardian, че много от тях са били масово произведени през 2018 и 2019 г.
Техните свидетелства предполагат, че най-малко 1000, а може би и няколко хиляди, картини от поредицата „The Currency“ са направени през двугодишния период. Те са произведени от десетки художници, наети в компанията на Хърст Science Ltd в две студия, в Глостършър и Лондон, в нещо, което един източник описва като „производствената линия на Хенри Форд“.
Потърсени за коментар, адвокатите на Хърст и Science не оспориха, че поне 1000 от картините, които според художника са датирани през 2016 г., са рисувани няколко години по-късно. Те не отговориха на въпросите защо Хърст изрично е казал, че физическите произведения на изкуството са „направени през 2016 г.“.
Хърст и Science използват подобен аргумент през март, след като Guardian разкри, че няколко от добре известни скулптури във формалдехид, направени чрез препариране на животни, са датирани от неговата компания от 90-те години на миналия век, въпреки че са направени през 2017 г. По това време адвокатите на Хърст заявиха, че той понякога използва различни подходи, когато датира произведения, добавяйки: „Художниците имат пълното право да бъдат (и често са) непоследователни в своето датиране на произведения.“
Няколко от формалдехидите със задна дата са били изложени в галерии в Хонконг, Ню Йорк, Мюнхен, Лондон и Оксфорд. Едната, 4-метрова тигрова акула, е продадена на милиардер от Лас Вегас за около 8 милиона долара.
Картините от „The Currency“, за разлика от тях, са предназначени за масовия пазар, когато са пуснати в продажба през 2021 г. Продадени за 2000 долара всяка, те дадоха възможност на обикновените купувачи да придобият истинско произведение на изкуството на Хърст или NFT еквивалент.
Според източници, запознати с продукцията на поредицата „The Currency“, десетки художници са били наети да помагат при фабричното производство на картините през 2018 и 2019 г. Някои са работили по осем часа в продължение на няколко месеца, носейки неудобни маски, за да се предпазят от изпаренията от боята.
„Беше много, много досадно“, спомня си един художник. Друг споделя: „Имаше много листове на дълги маси и те бяха доста ниски, така че трябваше човек постоянно да се навежда, за да направи точките. След известно време някои хора получиха наранявания от повтарящото се натоварване.“
Хърст и Science не отговориха на въпрос колко точно от 10 000 картини са направени след 2016 г.
Хиляди купувачи на творбите на “The Currency” сега може да се запитат дали могат да се доверят на датата, изписана на гърба на тяхната многоцветна картина.
Rijksmuseum пуска AI инструмент, за да помогне за осъществяването на връзки в колекцията си от 800 000 произведения на изкуството
Бащата на оптичното изкуство: Кой е Виктор Вазарели
Посмъртната маска на Егон Шиле бе продадена за рекордна цена на търг. Ai-Da, хуманоидният робот художник също надмина очакванията
Испански художник изненада столичани със стенопис на тема "Витоша"
Добавете коментар