Джентилески е една от малкото италиански барокови художници - жени, които днес са известни, а нейните творби със силни, вдъхновяващи жени я карат да стане нещо като любимия стар майстор на движението #MeToo. Включително в по-широка преоценка на жените художници от всички периоди, интересът към честото изобразяване на силни женски герои от класическата митология на Джентилески нарасна рязко само през последната година. През юли Националната галерия в Лондон е закупила автопортрета на художничката като св. Катерина от Александрия (около 1615-17 г.) за 3,6 млн. паунда от лондонския дилър Robilant + Voena. Неизвестната до тогава творба е продадена в Drouot в Париж през декември миналата година за рекордните 2,3 млн. евро, повече от десет пъти от прогнозата от 300 000 - 400 000 евро.
На въпрос дали ще наддава за работата в Dorotheum, говорителка на Националната галерия заяви: "Националната галерия никога не коментира произведения, които тя се или не се интересува от закупуване".
Изложбата "Артемизия Джентилески и нейното време", която се състоя през 2016-17 г. в Музея на Рим насочва вниманието към нейната работа, а картината „Лукреция“ е включена в каталога на изложбата от Никола Спиноза през 2015 г., и през 2016 г., когато публикува каталогът за друга изложба на Джентилески в Palazzo Braschi, Рим.
„Лукреция“ е собственост на частна европейска колекция, смята се, че творбата е част от нея още от средата на 19-ти век, казва Марк Макдонъл от Dorotheum. Според справката на The Artnewspaper една картина на Лукреция влиза в колекцията на семейство Джата от Руво ди Пулия през 19 век, а документите в семейните архиви се отнасят до картина на belle donne nude con pugnale (красива гола жена с кинжали). Друго изображение на Лукреция от същата колекция от неаполитанската художничка Диана де Роса от 17-ти век също е включено в търга на Dorotheum.
Това е първата картина на Артемизия Джентилески, която виенската аукционна къща продава - работата й рядко се предлага на пазара и в базата данни за цените на Артнет са изброени само 62 лота, всички скромно оценени. Предвижданата оценка за „Лукреция“ е от 500 000 до 700 000 евро и е "много разумна, но не отразяваща търговската стойност, която очакваме да бъде много по-висока", казва Макдонъл.
"Има много объркване относно приписването на авторство на нейните творби, но както Никола Спиноза, така и Рикардо Латуада, които са прегледали работата във Виена, са убедени, че тази картина е от нея", казва Макдонъл, който работи върху картината в продължение на шест месеца. (Историкът и художник Волфганг Прохаска също се съгласява с приписването).
Въпреки че първоначално Спиноза датира твората към флорентинския период на Джентилески в края на 20-те или началото на 30-те години на 17 век, той ревизира своята оценка, вярвайки, че „Лукреция“ е направена в неаполитанския период около 1640-45 г. Латуада я поставя по-рано в неаполитанския спериод около 1630-1635, поради своите стилистични прилики с произведенията на Масимо Станционе (с когото Артемизия е работила, когато за пръв път се премества в Неапол през 1630 г.) и Симон Вуе, познат от времето, когато живее Рим.
"Артемизия е много спорна художничка по това време - процесът за изнасилване [срещу художника Агостино Таси] създава известна слава. Но тя иска да използва тази известност и да принуди своите покровители да приемат тези трудни, насилствени обекти на страдание и силни жени ", казва Макдонъл. Работата й спира да отговаря на канона през 18-и и 19-и век, казва той: "Работите и са твърде драматични, прекалено насилствени, твърде неуместни за"любезна"жена художничка, особено през 19 век. Но мисля, че тяхната мощ резонира с днешния климат. "
Replica Rolex watch GMT Master II watches are typically in certainly not inferior original watches. www.puretimereplica.com They may be getting same designs and styles, their functionality is like originals and they're produced with great precision.
Sotheby's обяви акцентите от вечерния търг на картини на стари майстори и картини от 19-ти век
Две за едно: двустранен Ван Дайк ще се продаде на търг в Christie's
Шедьоври на Моне и Пикасо от колекцията на Сидел Милър в Sotheby's тази есен
Силата на цветята: Водни лилии на Моне оценена за 25 милиона долара ще направи дебют на търг в Хонконг
Добавете коментар