Изложбата включва подготвителни колажи и рисунки, които никога не са били представяни на публиката и включва една оригинална скулптура, иконичната „Сватбена рокля“ на Кристо, създадена през 1967 година. Изложени заедно за първи път, творбите представят описание на периода, който формира кариерата на Кристо и предлага рядък поглед към подхода и процеса на художника.
„Тази изложба ще бъде напълно уникална; нещо, което никога досега не е виждано - каза Кристо. - Ще бъде за тялото, за живото тяло, за женското тяло. Не става дума за скулптури или манекени. Всичко е свързано с живите същества. Процесът на опаковане включва толкова много различни аспекти: емоции, чувства, движение и ритъм на тези тела. Тези творби са толкова значими за мен, а сега още повече в този елегантен музей, чиято архитектура изглежда е вдъхновена от движението на тялото и естествения поток на тъканта.“
За всяко от тези произведения играят важна роля в творческия процес рисунките и колажите. Те отразяват раждането и еволюцията на неговите идеи и показват как жените, когато са опаковани, са превърнати в класически скулптури.
„Всяка творба, всеки проект, представлява този скъпоценен и красив момент, когато е бил създаден“, казва Кристо. „Тези моменти не могат да се повторят. Те са уникални. Те съществуват и след това изчезват завинаги. Затова винаги документирам проектите си с фотография. Никога не бих очаквал, че рисунките, направени толкова небрежно през 60-те години, могат да стареят толкова красиво и да бъдат показани на подобна изложба днес.“
Изложените колажи и рисунки, както и „Сватбената рокля“, която е в основата на тази изложба, надхвърлят границите между мода и изкуство, мода и облекло, облекло и кожа. Те също така дефинират теоретичните бариери между скулптурата и изпълнението, скулптурата и колажа. Те свидетелстват за това как художествената продукция на Кристо може да бъде парадоксално свързана с модата и традиционната скулптура, варираща от Танагра до Бернини и Роден.
Книгата, публикувана от Галимард, придружава изложбата. Тя съдържа компилация от творбите включени в „ Christo: Femmes 1962-1968” и включва не публикувани до сега снимки, както и снимки от Чарлз Уилп от оригиналните му 35-милиметрови филми, които документират опаковането на жени в Лондон и Дюселдорф. Допълнителни снимки от творчеството на художника между 1962 и 1968 г. също са включени - от опаковането на жена от Кристо в дома на Ив Клайн в Париж през 1962 г. до солоизложбата от 1968 г. в ICA Филаделфия, когато за последен път опакова жени. Позовавайки се на тези творби, които изследват тактилните повърхности на тъканите, използвани за опаковане и трансформиране на женското тяло, Кристо отбеляза, че „тъканта е като втора кожа“. Книгата разказва и историята на този формиращ период на кариерата на Кристо и неговия принос към съвременно изкуство.
Музеят на Ван Гог празнува 150 години импресионизъм в „Vive l’impressionnisme!“
Олафур Елиасон, „OPEN“ в Музея за съвременно изкуство, Лос Анджелис
ARTPRICE
Фондация Louis Vuitton кани в Червената работилница на Матис
Добавете коментар