НОВИНИ ОТ ARTPRICE.BG
На фона на опасенията от предстояща рецесия, Кристис отчитат 4,1 млрд. долара продажби през първата половина на 2022 г. (15.07.2022)
Ако имаше един термин, който доминира в разговора около съобщението на Кристис за данните за продажбите за първата половина на 2022 г. във вторник (12 юли), това е „бизнес модел“. От началото на пандемията Covid-19, аукционната къща направи всичко възможно не само да накара вече утвърдената колекционерска класа да се чувства комфортно да купува изкуство онлайн, но и да им помогне да разберат, че могат да харчат пари за творби от всяка епоха на историята на изкуството. Аукционната къща премахна бариерата между изкуството от 20-ти и 21-ви век с новите си формати на продажби и "покръсти" поколението на милениалите, онази млада, богата класа, която може да започне колекционерския си живот с Rolex и Bored Apes токени, но може да наддава и за произведения на Герхард Рихтер, Анна Уайънт и Иси Ууд.

Глобалните продажби на Кристис са били „забележително силни“, според главния изпълнителен директор на аукционната къща Гийом Черути, движени до голяма степен от продажбите на единични собственици, като колекциите на Ан Бас и Томас и Дорис Аман в Ню Йорк – последната от която включва произведението на Анди Уорхол Shot Sage Blue Marilyn (1964), донесло рекордните 195 милиона долара през май – и колекцията на Givenchy в Париж.

Аукционната къща отчете 4,1 милиарда долара общи продажби през първите шест месеца на 2022 г., което е ръст от 18% спрямо миналогодишните 3,5 милиарда долара за същото време, особено като се има предвид нарастващата несигурност в световен мащаб, предизвикана от войната в Украйна и опасенията относно инфлацията и възможна рецесия. Звездата на тази първа половина на годината беше Shot Sage Blue Marilyn на Уорхол, която си осигури титлата на най-скъпата творба от 20-ти век в света, продадена на търг, и най-скъпото американско произведение на изкуството, продавано някога на търг.

Друга забележителна цифра е 87%, процентът на продажби на аукционната къща досега през 2022 г. И докато частните продажби са намалели спрямо същия период на миналата година и „икономическата перспектива не е добра, има несигурност“, Черути казва, че „търсенето е много силно и не виждаме това да се промени през следващите месеци“. Той добавя, че „без да сме твърде оптимисти, тъй като сме наясно с политическата и макроикономическата среда, виждаме много устойчив пазар на изкуство.“

Без съмнение, началото на връщане към нормалното помогна. За първи път от началото на пандемията Кристис тази година организира търгове в хибридни формати, излъчвани на живо и онлайн, а събитията за колекционери и широката публика привлякоха стари и нови посетители, които да посетят изложбите.

„Има едно наблюдение, което не можем да избегнем: темпото, с което се развива пазарът на изкуство през последните 24 месеца“, казва Адриен Майер, съпредседател на Кристис за импресионистично и модерно изкуство, отбелязвайки лекотата на офериране на произведения в аукционната къща, което е пряк резултат от технологичните иновации, донесени от пандемията.

Майер добавя, че преди Covid-19 около 10 000 до 15 000 клиенти са гледали онлайн търговете на фирмата; този брой зрители е скочил до между 800 000 и 1,2 милиона души, които най-малкото следват и потенциално наддават за всяка продажба. Преди пандемията, добавя той, около 10% до 15% от купувачите в даден търг са били нови за Кристис; сега средната стойност е над 25%. Тази нова широчина може да е това, което помага на Кристис и на по-широкия пазар на изкуство да се задържат на това ниво, дори ако рецесията се материализира.

Както Юси Пилкканен, глобален президент на аукционната къща, каза: „Този ​​пазар няма да се обърне бързо“.

Новият бизнес модел на компанията изглежда разчита в голяма степен — и засега успешно — на по-млади колекционери. „Има много силен апетит към изкуството и културата сред милениалите колекционери и те също са много нетърпеливи да споделят това – те са много активни в социалните медии“, казва глобалният управляващ директор на частните продажби Антеа Пиърс. „Те искат да бъдат част от ядрото на пазара на изкуството – те искат да бъдат истински пред изкуството и да обсъждат изкуството.“
.
.
.
.
 
Други новини от тази категория
Коментари | 0 коментара

Добавете коментар
  Трябва да се регистрирате от ТУК или да се логнете от полетата в дясно, за да пишете коментари

Лична зона
Вход
Регистрирай се безплатно, участвай и ти!
Регистрирайте се в най-големия некомерисиален български сайт за изкуство и ще можете да разглеждате произведения за продажба, подробна информация за автори и търгове. Можете да публикувате произведения за продажба и търгове, да добавяте информация за автори.
Регистрирай се сега!
Електронeн бюлетин
Запишете се в бюлетина на ArtPrice.bg за да получавате винаги актуална информация, директно на Вашия имейл!